SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy Jeep Grand Cherokee L oficjalnie zaprezentowany (wideo)

Marka Jeep (FCA) zaprezentowała nowego Jeepa Grand Cherokee L. To przedłużona wersja popularnego SUV-a, po raz pierwszy z trzema rzędami foteli.

Jeep Grand Cherokee LJeep Grand Cherokee L

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 debiutuje po prawie 30 latach od pierwszego modelu, jego czterech generacjach oraz prawie 7 mln samochodów sprzedanych na całym świecie.

Zdolności 4x4

Za możliwości terenowe SUV-a odpowiadają trzy systemy 4x4 - Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD).

Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.

Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift

Zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia prześwit i głębokość brodzenia. System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych.

W Jeepie Grand Cherokee L 2021 Quadra-Lift działa automatycznie, lecz może również być sterowane manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu nastawów wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych: NRH, Off-road 1, Off-road 2, Park Mode i Aero Mode. System pozwala zwiększyć prześwit pojazdu w zakresie do 4,17 cala (106 mm). W skład układu Quadra-Lift wchodzą cztery miechy pneumatyczne, a przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi dla Grand Cherokee L 44:1.

W wersji z systemem zmiennej wysokości zawieszenia Qudra-Lift, podstawowe parametry nowego Jeepa Grand Cherokee L 2021 do jazdy terenowej są następujące: kąt natarcia 30,1 stopnia, kąt zejścia 23,6 stopnia i kąt rampowy 22,6 stopnia.

System zarządzania trakcją Selec-Terrain

Dostępny w Jeepie Grand Cherokee L 2021 system zarządzania trakcją Selec-Terrain umożliwia wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach tak, aby samochód jak najsprawniej poruszał się w terenie zachowując optymalną trakcję niezależnie od podłoża. Selec-Terrain potrafi koordynować do 6 funkcji układu przeniesienia napędu, podziału momentu obrotowego 4x4, układu hamulcowego oraz nastawów zawieszenia, m.in. otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i wyczucie układu kierowniczego.

Do dyspozycji użytkownika pojazdu oddano pięć programów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach – po śniegu, kamieniach, piasku, błocie itp.

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala kierowcom kontrolować prędkość Grand Cherokee L na stromych, nierównych wzniesieniach, korzystając z elektronicznych łopatek zmiany biegów montowanych w standardzie we wszystkich modelach, bez konieczności naciskania na pedał przyspieszenia lub hamulca. System  ten działa zarówno podczas jazdy w przód, jak i w tył.

Nowa konstrukcja

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 posiada ulepszenia, które optymalizują jazdę, zachowanie na drodze i zmniejszają poziom hałasu, jednocześnie zmniejszając ciężar samochodu i poprawiając oszczędność paliwa.

Zastosowanie lekkich, wytrzymałych, aluminiowych elementów osłonowych, m.in. pokrywy silnika i klapy tylnej, pomaga zmniejszyć masę pojazdu i obniżyć zużycie paliwa. Zespół inżynierów Jeepa zmniejszył masę, montując oś bezpośrednio do silnika, wraz z ramą pomocniczą, zwaną popularnie kołyską podtrzymującą, aluminiowymi mocowaniami silnika i przekładni kierowniczej, magnezową belką poprzeczną, aluminiowymi wieżami amortyzatorów i nowym, elektronicznym system wspomagania hamulców. Aby osiągnąć zakładaną masę i poprawić wytrzymałość, w konstrukcji nadwozia Grand Cherokee L zastosowano stal najnowszej, trzeciej generacji, która zapewniła zespołom inżynierów i projektantów możliwość tłoczenia na zimno elementów z materiałów o wyższej wytrzymałości, co nie było wcześniej możliwe.

W nowym Grand Cherokee L przegub kulowy przedni umieszczono w innym miejscu, aby poprawić kontrolę dynamiki bocznej i zastosowano zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi. Ulepszona komora silnika z usztywnieniem wieży amortyzującej poprawia sztywność boczną o 125%. Nowe zawieszenie pneumatyczne o zmiennym współczynniku sztywności dostosowuje na bieżąco sztywność do warunków obciążenia. Całość wzmacnia ok. 6,5 tys. zgrzewów na samym tylko korpusie, dzięki czemu karoseria jest bardzo sztywna.

Po raz pierwszy w Jeepie Grand Cherokee przednią oś przymocowano bezpośrednio do silnika. Nowe aktywne/elektroniczne mocowania silnika pochłaniają więcej wibracji. Ulepszony aktywny system redukcji szumów wraz z nowymi materiałami wygłuszeniowymi zastosowanymi w desce rozdzielczej oraz nowe uszczelki drzwi i dźwiękochłonne szkło dopełniają udoskonalenia mające na celu lepsze wyciszenie wnętrza i obniżenie NVH.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) w Grand Cherokee zostało skalibrowane w celu zapewnienia lepszych wrażeń z jazdy i zużywania mniejszej ilości energii. Elektroniczny moduł sterujący współpracuje z adaptacyjną jednostką sterującą (ECU) w celu monitorowania prędkości skrętu, kąta skrętu kierownicy i prędkości pojazdu. Pozwala to na zastosowanie różnych poziomów wspomagania kierownicy, np. przy niskich prędkościach, wykonując manewr parkowania wspomaganie jest większe, a przy prędkościach autostradowych mniejsze.

Jednostki napędowe

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 jest dostępny z dwoma silnikami. W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 290 KM i 257 lb.ft. momentu obrotowego. Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać 5,7-litrowy silnik V-8 generujący moc 357 KM i 390 lb.ft. momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie obrotów.

Każdy silnik współpracuje z elektronicznie sterowaną, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze w oparciu o dane wejściowe, takie jak zmiany momentu obrotowego silnika, wykrywanie wzniesienia, temperatura oraz przyspieszenie wzdłużne i boczne.

Nowością w Grand Cherokee L 4x4 2021 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie na napęd na dwa koła, zmniejszając opór układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.

Desing - nadwozie

Inspiracją dla proporcji nowego Grand Cherokee L był oryginalny Wagoneer, pierwszy pełnowymiarowy luksusowy SUV marki Jeep. Smukły profil Grand Cherokee L posiada wydłużony przód. Lekko ścięta, pochylona do przodu osłona chłodnicy optycznie wydłuża maskę, a obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi.

Największych zmian dokonano jeśli chodzi o przód Grand Cherokee L. Nowe, smukłe reflektory LED stanowią punkt centralny. Charakterystyczna osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami jest teraz szersza, posiada większe otwory i ramkę eksponującą oświetlenie i podkreślającą szerokość pojazdu. Poniżej grilla, nowy przedni pas jest proporcjonalnie większy niż w poprzednich generacjach, zaprojektowany przy zachowaniu konkurencyjnego kąta natarcia. Większy otwór z elementami o wyrazistej teksturze ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu i inne technologie, w tym aktywne żaluzje sterujące dopływem powietrza chłodzącego.

Widok z boku ukazuje nisko przebiegająca linię okien i obszerniejsze szyby. Linia dachu wydaje unosić się, dzięki nowym listwom okiennym, zaczynającym się tuż u podstawy lusterek bocznych i biegnącym do końca narożnika i podstawy świateł tylnych. Nowy bagażnik dachowy składa się z pojedynczych, zintegrowanych relingów bocznych. Listwy i elementy wykończenia ograniczono do minimum.

Poszerzony rozstaw kół (większy o 36 mm) podkreśla wizerunek Grand Cherokee L. Masywności autu dodają mocno zarysowane nadkola. Opony znajdują się w jednej płaszczyźnie z nadwoziem, podkreślając charakterystyczne trapezoidalne nadkola.

Z tyłu obniżona linia biegnąca wzdłuż niższej krawędzi okna poszerza szybę tylną. Wysoko osadzone tylne światła LED wizualnie rozkładają proporcje tyłu. Linia bezpośrednio pod tylnymi światłami łączy tył i bok nadwozia. Nowy pas tylny i lampy przeciwmgielne LED są podkreślone akcentami współgrającymi z przodem pojazdu i optycznie poszerzającymi tył.

Zoptymalizowane spojlery pionowe na klapie tylnej pomagają zmniejszyć opór na drodze. Kamera cofania ze spryskiwaczem została ukryta w spojlerze tylnej klapy, który zawiera również nowe, umieszczone centralnie światło stop LED. Pozostałe montowane z tyłu elementy, w tym oferowana w standardzie, zintegrowana osłona haka holowniczego i końcówki układu wydechowego wpasowane w nadwozie nadają spersonalizowany wygląd. MWybrane modele są standardowo wyposażone w elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, aktywowaną ruchem stopy.

Po raz pierwszy w standardzie, we wszystkich wersjach wyposażenia, Jeep Grand Cherokee dostępny jest ze światłami LED klasy Premium.

Design - wnętrze

Nowe wnętrze Grand Cherokee L jest przestrzenne i symetryczne. Deska rozdzielcza została odpowiednio dopasowana i nachylona, a harmonijność jej linii została uzyskana dzięki dekoracyjnemu elementowi biegnącemu przez całą długość panelu przedniego. Całości dopełnia strukturalne metalowe wykończenie wydłużające optycznie panel i biegnące ku górze, równoważąc w ten sposób nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC.

Jasna ramka otacza 10,1-calowy wyświetlacz nowej generacji nowego systemu Uconnect 5. Nowością jest także 10,25-calowy bezramkowy ekran cyfrowego zestawu wskaźników z ponad 20 różnymi menu dostępnymi dla użytkownika, obejmującymi technologie wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent jazdy po autostradzie, asystent jazdy nocnej - system noktowizyjny, system wykrywania senności kierowcy i system rozpoznawania znaków drogowych i odczytywania ograniczenia prędkości (jeśli dostępny). W celu sterowania cyfrowym zestawem wskaźników, Grand Cherokee L wyposażono w nową, wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów.

Konsola centralna została całkowicie przeprojektowana i oferuje teraz nowe błyszczące wykończenie w czarnym kolorze Piano Black. Ma ona nowe centrum sterujące z podświetlanym, metalowym pokrętłem z technologią haptic feedback, dzięki której da się wyczuć dotykowe kontrolki po włączeniu. Dźwignia zmiany biegów posiada prześwit i jest otoczona przełącznikami Selec-Terrain. Nowe, ulepszone uchwyty na kubki dają więcej miejsca, a umieszczony z przodu pojemnik może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe i jest wyposażony w opcjonalną ładowarkę bezprzewodową, która może ładować dwa urządzenia jednocześnie.

W modelu Grand Cherokee L wprowadzona została nowa architektura siedzeń - po raz pierwszy w grupie FCA - z regulacją długości siedziska foteli przedniego rzędu. W wybranych wariantach oferowane są fotele w pierwszym rzędzie z elektryczną regulacją w 16 pozycjach i pamięcią ustawień oraz podparciem odcinka lędźwiowego, fotel z funkcją masażu pleców obejmujący pięć personalizowanych profili z trzema poziomami intensywności nacisku, podgrzewane fotele w dwóch pierwszych rzędach o trzech poziomach intensywności oraz wentylowane fotele w pierwszym i drugim rzędzie.

We wszystkich modelach tylna część kabiny jest wyposażona w miękkie podłokietniki w kolorze dopasowanym do skórzanych foteli, dodatkowe schowki i uchwyty na kubki, oraz 12 portów USB typu A i typu C do urządzeń bezprzewodowych. Standardem we wszystkich modelach jest także pełen zestaw nowego, personalizowanego oświetlenia wewnętrznego LED z ustawieniami dziennymi / nocnymi.

j

W wybranych modelach zastosowano czterostrefową, automatyczną regulację temperatury z możliwością wyboru różnych poziomów i trybów pracy wentylatorów dla poszczególnych pasażerów z pierwszego i drugiego rzędu. System oferuje również cztery różne ustawienia temperatury. Nawiewy w drugim i trzecim rzędzie po raz pierwszy mieszczono w słupkach zamiast od góry.

Także wybrane modele oferują system dźwiękowy McIntosh (z 17-kanałowym wzmacniaczem o maksymalnej mocy 950 W i 19 głośnikami, w tym 10-calowym subwooferem) oraz dwuczęściowy, panoramiczny dach CommandView z osłoną przeciwsłoneczną lub jednoczęściowy dach panoramiczny.

Nowe wymiary

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 ma rozstaw osi wynoszący 121,7 cala (3091 mm). Większe w porównaniu do poprzednich generacji są otwory drzwiowe w drugim rzędzie. Otwierają się one pod kątem 64° i dysponują zewnętrznym stopniem ułatwiającym wchodzenie i wychodzenie.

W środku miejsca siedzące po raz pierwszy przeznaczone są dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Drugi rząd posiada w standardzie pojedyncze fotele z systemem "tip and slide" (opcjonalnie kanapa), z regulacją do przodu/tyłu o 7 cali (180 mm) oraz elektrycznie składany trzeci rząd. Pojedyncze fotele z drugiego rzędu można przesuwać, co pozwala uzyskać szerokie przejście do trzeciego rzędu. Zamontowane w drugim rzędzie foteliki dziecięce nie muszą być wyjmowane, by uzyskać dostęp do trzeciego rzędu. Trzeci rząd zapewnia 37,3 cala (947 mm) pomiędzy siedziskiem a podsufitką.

We wszystkich modelach w standardzie dostępny jest odlewany, plastikowy podnóżek oraz umieszczony w drzwiach bocznych schowek na urządzenia bezprzewodowe. Fotele w drugim rzędzie mają regulację pochylenia o 18°.

Grand Cherokee L zapewnia zwiększoną przestrzeń ładunkową w tyle za drugim rzędem (46,9 cu ft). Fotele trzeciego rzędu dzielone są w stosunku 50:50 i można je złożyć. Zarówno siedzenia drugiego, jak i trzeciego rzędu można złożyć do przodu, tworząc płaską przestrzeń ładunkową. Po złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu na płasko, maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi 84,6 cu ft.

Grand Cherokee L jest pierwszym samochodem FCA umożliwiającym elektroniczne, zdalne powiększanie przestrzeni bagażowej poprzez złożenie drugiego rzędu na płasko (w standardzie fotele kapitańskie i opcjonalna kanapa).

Funkcje bezpieczeństwa

Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 oferuje ponad 110 funkcji bezpieczeństwa, które zwiększają pole widzenia kierowcy, poprawiają widoczność zestawu wskaźników i wspomagają kierowcę w wykorzystaniu systemu pozwalającego uniknąć kolizji.

Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie Grand Cherokee L znajdują się: ostrzeżenie o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego hamowania oraz wykrywaniem pieszych/ rowerzystów, system wykrywania obiektów na drodze cofania, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, asystent toru jazdy, asystent pasa ruchu z systemem kontroli toru jazdy, aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, tylna kamera cofania ParkView, system wspomagania parkowania tyłem ParkSense z funkcją zatrzymania, przycisk elektrycznego hamulca postojowego oraz monitorowanie ciśnienia w oponach.

Natomiast opcjonalnie dostępne są takie systemy jak Active Driving Assist, Hands-free Active Driving Assist, Night Vision Camera, Head-up (HUD), Intersection Collision Assist, Drowsy Driver Detection, Digital Rearview Camera, Traffic Sign Recognition oraz Surround View Camera.

Grand Cherokee L oferuje również pełny pakiet oświetlenia LED. Reflektory LED są wyposażone w regulowaną wiązkę światła, która minimalizuje ryzyko oślepienia nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów, a jednocześnie podwaja moc światła bezpośrednio przed samochodem w celu lepszego oświetlenia drogi przed nim. Oświetlenie boczne poprawia widoczność podczas pokonywania zakrętów i jest aktywowane poprzez skręt kierownicy lub włączenie kierunkowskazów przy włączonych światłach przednich.

Konstrukcja Grand Cherokee L wykorzystuje walory stali o wysokiej wytrzymałości, aby skierować siłę zderzenia z dala od kabiny. Ma również osiem poduszek powietrznych, w tym pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne, które zapewniają ochronę pasażerom z przodu i z tyłu oraz montowane w fotelu, boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową. Montowane w standardzie, aktywne zagłówki pomagają zmniejszyć ryzyko urazu podczas zderzenia tylnego, podczas gdy dostępne są trzy pozycje systemu montażowego LATCH do umieszczenia fotelika, gdy samochód w drugim rzędzie posiada kanapę.

System Uconnect 5

Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 wyposażono w najnowszy system Uconnect 5. Zestaw jego najważniejszych funkcji to: 8,4-calowy lub 10,1-calowy cyfrowy ekran dotykowy, pięć profili użytkownika i tryb valet (możliwość skonfigurowania preferencji muzycznych, aplikacji, pozycji fotela, kątów ustawienia lusterka i klimatyzacji), bezprzewodowe systemy Apple CarPlay i Android Auto, W pełni konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do często używanych funkcji i obsługą jednym dotknięciem, jednoczesne podłączenie dwóch telefonów z technologią Bluetooth, funkcja Alexa "Home to Car" obejmująca wirtualnego asystenta głosowego Alexa i funkcje "Car to Home", nowa aplikacja mobilna Uconnect, platforma SiriusXM 360L i nowe spersonalizowane stacje obsługiwane przez Pandorę, nawigacja TomTom z funkcją podpowiedzi wyszukiwania, sterowania głosowego i bieżącej aktualizacji ruchu drogowego, aktualizacja map OTA po naciśnięciu przycisku systemu Uconnect NAV oraz Hotspot Wi-Fi 4G LTE umożliwiający podłączenie do ośmiu urządzeń bezprzewodowych.

Pasażerowie z pierwszego rzędu mają dostęp do bezprzewodowej ładowarki oraz standardowych podwójnych portów USB typu C. Łącznie dostępnych jest 12 portów USB typu A i typu C dla wszystkich trzech rzędów.

Kamera monitorująca tylne siedzenie

Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 w wybranych modelach wyposażony jest w system kamer monitorujących tylne siedzenia, który wyświetla obraz o wysokiej rozdzielczości na 10,1-calowym ekranie dotykowym Uconnect i pozwala kierowcy zobaczyć całą kabinę pasażerską, a także powiększyć obraz każdego miejsca siedzącego. Funkcje ustawień pamięci utrzymują ostrość obrazu w powiększeniu na ostatnio oglądanej pozycji.

Kamera jest umieszczona na podsufitce pomiędzy drugim a trzecim rzędem siedzeń. Trzy światła podczerwone otaczają kamerę i oświetlają kabinę, gdy oświetlenie jest słabe. System automatycznie przełącza się między trybem dziennym i nocnym.

Cyfrowe nowości

Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym w pełni cyfrowe lusterko wsteczne. W rzeczywistym czasie wyświetla ono obraz z kamery cofania, zapewniając widok nieprzesłonięty przez słupki D czy tylne siedzenia. Powraca też do swej tradycyjnej funkcji lusterka odblaskowego.

Dodatkowo, Grand Cherokee L jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym szybę przednią z wyświetlaczem HUD, dostępnym w wybranych wersjach. Kolorowy wyświetlacz można skonfigurować do maksymalnego rozmiaru 10 cali i występuje on w trzech wstępnie zdefiniowanych konfiguracjach oraz trybie dysponującym możliwością wyboru czterech konfigurowalnych layoutów. HUD przekazuje kierowcy kluczowe informacje o pojeździe, takie jak prędkość, ograniczenie prędkości, wskazówki nawigacji i ostrzeżenia z systemów wspomagających. Wszystkie ustawienia HUD mogą być spersonalizowane i zapisane w profilach kierowcy.

Nowością w Grand Cherokee L jest również standardowy, 10,25-calowy bezramkowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz z prawie dwoma tuzinami różnych menu, z których użytkownik może wybierać, zawierający technologie wspomagające kierowcę. Dodatkowe ustawienia obejmują odtwarzane multimedia, identyfikację rozmówcy, cyfrowy odczyt prędkości, tryby jazdy i ciśnienie w oponach. Dostępna jest również pełnoekranowa mapa nawigacji turn-by-turn oraz wyświetlacz pokazujący kąty nachylenia pojazdu w terenie (pitch-and-roll display).

Kolorowy wyświetlacz zawiera pięć konfigurowalnych kafelków zapewniających dostęp do najczęściej używanych informacji. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy analogowym a cyfrowym zestawem wskaźników. Wszystkie ustawienia wyświetlacza mogą zostać zapisane w profilu użytkownika, co stanowi element personalizacji i może zostać automatycznie wywołane dla każdego z kierowców. Grafikę na ekranie można oglądać w czasie rzeczywistym, w animowanym 3D.

Program obsługi klienta Jeep Wave

Dla całej gamy samochodów marki Jeep, w tym dla najnowszego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021, dostępny jest program lojalnościowy Jeep Wave. Obejmuje on 3 lata przeglądów w serwisach Jeepa (w tym wymiana oleju i zmiana opon), całodobowe wsparcie przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem telefonu lub czatu, ubezpieczenie nieoczekiwanego przerwania podróży i opłacenie jednodniowego wynajmu samochodu zastępczego oraz uprzywilejowany dostęp do ekskluzywnych wydarzeń organizowanych przez markę Jeep.

 

 

Produkowany w nowym zakładzie Mack Plant w Detroit, Jeep Grand Cherokee L 2021 pojawi się w salonach dealerów marki Jeep na rynku północnoamerykańskim w II kwartale 2021 roku i będzie dostępny w czterech różnych poziomach wyposażenia - Laredo, Limited, Overland i Summit. Sprzedaż w regionie EMEA rozpocznie się końcem 2021 r.

Marka Jeep podała także, że produkcja nowego dwurzędowego Jeepa Grand Cherokee i jego zelektryfikowanej wersji 4xe rozpocznie się w fabryce Mack pod koniec 2021 r.

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Nowy Jeep Grand Cherokee L oficjalnie zaprezentowany (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl