SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Janusz Palikot chce kupić browar w Leżajsku od Grupy Żywiec

Janusz Palikot potwierdza, że złożył ofertę przejęcia browaru w Leżajsku od Grupy Żywiec, o ile w zakładzie pozostaną linie produkcyjne i marka piwa Leżajsk.

Palikot proponuje także, by gmina Leżajsk dołączyła do grupy udziałowców w nowym projekcie, w celu zapewnienia kontroli nad przyszłym rozwojem browaru. Manufaktura Piwa Wódki i Wina, jeśli dojdzie do przejęcia, uzyska dodatkowe moce produkcyjne, które dziś ma tylko w Browarze Tenczynek.

Ofertę kupna browaru może też złożyć gmina Leżajsk gmina, a także Krajowa Grupa Spożywcza - podaje "Rzeczpospolita". Gazeta jako pierwsza podało też informację o ofercie Palikota.

Palikot nowym właścicielem browaru w Leżajsku?

- Szybko rosnący rynek naszych konsumentów zderza się z ograniczeniami w zakresie wielkości produkcji, jakie mamy w browarze Tenczynek. Włączenie zakładu o skali produkcyjnej Leżajska pozwoliłoby nam skokowo zwiększyć swoje udziały rynkowe - mówi Janusz Palikot, prezes Zarządu Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

- Zwróciliśmy się do władz Leżajska z propozycją współdziałania na rzecz odkupienia browaru przez Manufakturę Piwa Wina i Wódki. Przypominam, że Żywiec wykluczył publicznie możliwość utrzymania możliwości warzenia piwa, po zmianie właściciela. Chce także zatrzymać markę, do czego zdaje się nie ma prawa. Zaproponowaliśmy Leżajskowi dołączenie do grona udziałowców, by zabezpieczyć interesy lokalnej społeczności w nowym projekcie. Podkreślam, że nie chodzi o pieniądze, bo je pozyskamy na taki projekt. Warto odnotować fakt, że Żywiec schodzi z Giełdy, my chcemy na Giełdę wejść, choć nie jest to łatwe, zważywszy na ciągle rozbudowywane oczekiwania wobec spółki ze strony regulatorów rynku. Ale środki na akwizycję Leżajska są w naszym zasięgu - dodaje Palikot.

Politycy Solidarnej Polski zabierają głos w sprawie browaru w Leżajsku

Na zapowiedzi likwidacji zareagowali politycy Solidarnej Polski. Marcin Warchoł, wiceminister spraw zagranicznych, zwrócił uwagę na kwestię możliwości zatrzymania znaku towarowego Leżajsk i produkcji piwa poza miastem.

 - Znak towarowy zawierający element geograficzny niezgodny z pochodzeniem wyrobu, uważa się za znak wprowadzający odbiorców w błąd. To oznacza, że nie można produkować piwa Leżajsk w Ciechocinku. Nie można tego robić też w żadnym miejscu, jak tylko w powiecie leżajskim. I jeśli Grupa Żywiec złamie tę zasadę, to wówczas wystąpię do prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobro, by odebrał im prawo do używania marki: „Piwo Leżajsk” - powiedział Marcin Warchoł.

Browar Leżajsk w obecnym kształcie działa od 1978 roku. Pierwsze wzmianki o warzeniu piwa w mieście sięgają 1525 roku. Od 2004 r. Leżajsk należy do Grupy Żywiec. 7 lutego br. należący do Heinekena koncern  poinformował o „reorganizacji swojej produkcji w Polsce”, co oznacza likwidację browaru w Leżajsku do 30 czerwca br. Grupa Żywiec zamierza rozwijać cztery inne swoje browary - w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. „Marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, a jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach” – podała Grupa Żywiec.

W kwietniu ub.r. Manufaktura Piwa Wódki i Wina chciała pozyskać prawie 11 mln zł z emisji nowych akcji, wyceniając się na 304 mln zł. Ostatecznie sprzedała 68 proc. oferowanych walorów za 75,2 mln zł, akcje trafiły wyłącznie do drobnych inwestorów.

Holding, do którego należy grupa marek alkoholowych, zapowiadał wówczas, że „intencją zarządu jest, aby akcje oferowane oraz akcje istniejące wprowadzane zadebiutowały na NewConnect w II lub III kwartale 2022 roku”. Jednak firma nadal nie pojawiła się na warszawskiej giełdzie.

Dołącz do dyskusji: Janusz Palikot chce kupić browar w Leżajsku od Grupy Żywiec

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
A to on ma pieniądze na to?
0 0
odpowiedź
User
Mocznik
To dopiero mocz będzie jak przejmie ten browar.
0 0
odpowiedź
User
nmh
Typowy janusz biznesu. Wśród twórców audio-wizualnych od dawna są doniesienia, że palikot nie płaci za usługi, ale grunt że media piszą o kolejnych mocarstwowych planach inwestycyjnych. I te żenujące zbiórki ubrane w komunikację "zainwestuj w moją whisky" - rośnie kolejne amber gold.
0 0
odpowiedź