Jakie są najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce?
"Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Newsweek Polska", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" to najpopularniejsze tytuły prasowe - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,26 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,11 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 6,99 proc.) i "Super Express" (Murator; 6,48 proc.) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie najnowszej fali badania PBC General.
W zestawieniu znalazły się po raz pierwszy dane wydawanego od sierpnia 2009 roku dziennika piłkarskiego "Futbol News" (Sportlive 24). Czytanie tego tytułu zadeklarowało 0,53 proc. badanych.
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,26% |
Gazeta Wyborcza | 14,11% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,99% |
Super Express | 6,48% |
Przegląd Sportowy | 4,02% |
Rzeczpospolita | 3,93% |
Dziennik Gazeta Prawna * | 2,81% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,45% |
Gazeta Podatkowa | 0,83% |
Futbol News ** | 0,53% |
Puls Biznesu | 0,43% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,24% |
Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,67 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,12 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "Pani Domu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "Newsweek Polska" z wynikiem 9,71 proc.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,67% |
Życie na Gorąco | 19,12% |
Chwila dla Ciebie | 15,22% |
Pani Domu | 15,08% |
NAJ | 14,15% |
Angora | 10,54% |
Newsweek | 9,71% |
Gala | 8,80% |
Auto Świat | 8,68% |
To i Owo | 7,81% |
Polityka | 7,08% |
Twoje Imperium | 6,35% |
Na Żywo | 5,85% |
Wprost | 5,71% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,89% |
Teleprogramy | 4,55% |
Super TV | 4,15% |
Takie jest Życie | 4,10% |
Gość Niedzielny | 4,08% |
Przekrój | 3,93% |
Rewia | 3,61% |
Motor | 3,57% |
Imperium TV | 2,22% |
Świat i Ludzie | 2,21% |
Tele Max | 1,95% |
Forum | 1,72% |
Bella Relaks | 1,50% |
Jarmark | 0,83% |
Tygodnik Siedlecki | 0,74% |
Przewodnik Katolicki | 0,73% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,65% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,58% |
Panorama Leszczyńska | 0,55% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,45% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,41% |
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) | 0,30% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,19% |
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) | 0,04% |
Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,52 respondentów zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,98 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,46 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,02 proc.), lider segmentu real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,52% |
Tina | 15,98% |
Viva | 11,46% |
Z Życia Wzięte | 10,02% |
Komputer Świat | 7,36% |
Party Życie Gwiazd | 6,13% |
Tele Świat ** | 5,48% |
Bravo | 4,57% |
Świat Seriali | 3,85% |
Sukcesy i Porażki | 3,49% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,26% |
Bravo Sport | 2,96% |
Bravo Girl | 2,38% |
TV 14 ** | 0,78% |
Monitor Księgowego | 0,53% |
Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,18 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,30 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,18% |
Claudia | 11,30% |
Cztery Kąty | 10,78% |
Focus | 9,85% |
Poradnik Domowy | 9,15% |
Murator | 9,03% |
Olivia | 8,21% |
Mój Piękny Ogród | 7,51% |
Świat Kobiety | 7,45% |
Kobieta i Życie | 7,39% |
Dobre Rady | 6,92% |
National Geographic | 6,34% |
Auto Moto | 6,12% |
Avanti | 6,07% |
Działkowiec | 5,81% |
Mamo To Ja | 5,12% |
Glamour | 4,95% |
CKM | 4,88% |
Pani | 4,17% |
Moje Mieszkanie | 4,00% |
Joy | 3,99% |
Ładny Dom | 3,88% |
Uroda | 3,80% |
CD Action | 3,77% |
Dom & Wnętrze | 3,74% |
Cosmopolitan | 3,73% |
M jak mieszkanie | 3,68% |
Moje Gotowanie | 3,65% |
PC Format | 3,51% |
Przyślij Przepis! | 3,49% |
Auto Motor i Sport | 3,37% |
Playboy | 3,33% |
Samo Zdrowie | 3,27% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,88% |
Zdrowie | 2,83% |
Elle | 2,79% |
Dziecko | 2,77% |
Zwierciadło | 2,77% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,72% |
Twoje Dziecko | 2,68% |
Dziewczyna | 2,58% |
Kwietnik | 2,52% |
Dobre Wnętrze | 2,49% |
Kuchnia | 2,28% |
Popcorn | 2,24% |
Magazyn Futbol | 2,23% |
Auto Świat Poradnik | 2,21% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,20% |
Chip | 2,19% |
Logo | 2,19% |
Mój Piękny Dom | 2,02% |
Świat Motocykli | 2,02% |
Twój Maluszek | 1,93% |
Burda | 1,90% |
Vita | 1,88% |
Rodzice | 1,81% |
Twist | 1,74% |
Focus Historia | 1,69% |
Charaktery | 1,61% |
Top Gear | 1,60% |
Majster | 1,58% |
Reader's Digest | 1,55% |
Men's Health | 1,50% |
Tak Mieszkam | 1,48% |
Zbuduj Dom | 1,42% |
M jak Mama | 1,36% |
Forbes | 1,34% |
Na ścieżkach życia | 1,26% |
Sól i Pieprz | 1,19% |
Shape | 1,05% |
Sukces | 1,00% |
InStyle | 1,00% |
Play | 0,83% |
Podróże | 0,74% |
Voyage | 0,72% |
Fun Club | 0,65% |
Architektura-Murator | 0,55% |
Hot Moda & Shopping | 0,48% |
Żagle | 0,40% |
Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,76 proc.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 4,76% |
Auto Świat 4x4 | 2,49% |
Komputer Świat Ekspert | 2,07% |
Komputer Świat Gry | 2,03% |
National Geographic. Traveler | 1,98% |
Elle Decoration ** | 0,70% |
Sens. Poradnik psychologiczny | 0,40% |
Weranda Country | 0,24% |
Polska Wita ** | 0,07% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 284 przypadki), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Dane "Dziennika Gazety Prawnej" obejmują dane "Gazety Prawnej" wydawanej do połowy września br.
** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , "Futbol News" (czerwiec: sierpień 2009; próba 12 052); "TV 14" (czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Polska Wita" ( czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Tele Świat" do września ub.r. był tygodnikiem, a "Elle Decoration" - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 8000 osób).
Dołącz do dyskusji: Jakie są najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce?