TVN wspiera "Milionerów" chatbotem opartym na sztucznej inteligencji
W ramach promocji nowej edycji "Milionerów", telewizja TVN uruchomiła w aplikacji Facebook Messenger chatbota - inteligentny program, z którym można zagrać w prywatną wersję teleturnieju. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z zasięgu, jaki udało nam się zbudować z jego pomocą - informuje portal Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szef zespołu PR telewizji TVN.
"Milionerzy" z Hubertem Urbańskim wrócili do TVN po niemal siedmiu latach nieobecności i od razu podbili serca widzów. Pierwsze odcinki nowej edycji teleturnieju zgromadziły przed telewizorami średnio 2,4 mln widzów.
- To teleturniej wiedzowy, w najbardziej klasycznej, prostej i czystej formie. Prostota i jasne zasady sprawiają, że jest niedoścignionym wzorem jeśli chodzi o teleturnieje - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu.
TVN do promocji "Milionerów" posłużył się chatbotem - opartym na sztucznej inteligencji programem, z którym można zabawić się w teleturniej na takich zasadach, jak w telewizyjnym studio: 12 pytań do głównej nagrody, progi gwarantowane 1000 zł i 40 000zł, trzy koła ratunkowe (telefon do eksperta, pytanie do publiczności i pół na pół). Zasadnicza różnica leży w tym, że w internetowej wersji zabawy nie wygrywa się pieniędzy. Zabawę "prowadzi" Hubert Urbański.
Chatbot "Milionerów" działa w aplikacji Messenger na oficjalnym fanpage’u Milionerzy TVN w serwisie Facebook. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z zasięgu, który udało nam się zbudować. W tej chwili jest to prawdopodobnie najpopularniejszy bot w polskim internecie. W zabawie wzięło udział ponad 130 tys. osób, które wysłały prawie 8,5 mln wiadomości, a nowych użytkowników wciąż przybywa - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szef zespołu PR TVN.
Za pomysł i wdrożenie odpowiadają dom mediowy Starcom oraz Wandlee Polska.
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w styczniu br. wyniósł 9,24 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN wspiera "Milionerów" chatbotem opartym na sztucznej inteligencji