SkyShowtime ruszy 20 września, w Polsce najpóźniej wiosną 2023 roku
Platforma streamingowa SkyShowtime wystartuje 20 września w Skandynawii, a potem będzie uruchamiana w kolejnych krajach europejskich, także w Polsce. W jej ofercie będą filmy i seriale, m.in. od wytwórni Paramount Pictures i Universal Pictures.
Koncern Paramount Global, który uruchamia SkyShowtime wspólnie z operatorem telekomunikacyjnym Comcast, zapowiada, że platforma będzie dostępna w ponad 20 krajach europejskich, a treści będą oferowane w 18 wersjach językowych.
20 września SkyShowtime wystartuje w krajach skandynawskich - w Finlandii miesięczna subskrypcja będzie kosztowała 6,99 euro, w Szwecji - 79 koron szwedzkich, w Norwegii - 79 koron norweskich, a w Danii - 69 koron duńskich.
W czwartym kwartale platforma pojawi się w Holandii. Natomiast do końca pierwszego kwartału 2023 roku ma zostać uruchomiona w Hiszpanii, Portugalii, Andorze i 14 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. Polsce. Daty premier i ceny w poszczególnych państwach będą podawane stopniowo.
W krajach skandynawskich, w ramach partnerstwa z Paramount, SkyShowtime zastąpi platformę Paramount+, oferując dostęp do jej treści (m.in. filmów i seriali). Nowa platforma będzie dostępna także za pośrednictwem grupy operatorów telewizyjnych i telekomunikacyjnych: Allente, RiksTV, Ruutu, Sappa, Strim, Telenor, Tele2, Telia, Telmore i YouSee z grupy Nuuday oraz TV 2 Play.
Na SkyShowtime filmy i seriale
W ofercie SkyShowtime będą dostępne filmy wyprodukowane przez wytwórnie Paramount Pictures i Universal Pictures, na czele z hitami „Top Gun: Maverick”, „Jurassic World Dominion”, „Minionki: The Rise of Gru”, „The Northman”, „Sing 2”, „Sonic the Hedgehog 2”, „The Lost City”, „Downton Abbey: A New Era”, „Nope”, „Belfast”, „Ambulance” i „The Bad Guys”.
Na platformie będą też wybrane tytuły (seriale premium, filmy i seriale dla dzieci, kultowe filmu) z portfolio stacji Nickelodeon, Showtime, wytwórni DreamWorks Animation i Sky Studios oraz platform Paramount+ i Peacock. Oferta będzie inna w każdym kraju.
- Zaledwie kilka miesięcy po otrzymaniu pełnej aprobaty organu regulacyjnego, SkyShowtime zostanie oficjalnie uruchomiony 20 września 2022 r. Jesteśmy podekscytowani, że nasi klienci mają dostęp do najnowszych seriali i premier filmowych z naszych kultowych i znanych na całym świecie studiów - podkreśla Monty Sarhan, dyrektor generalny SkyShowtime.
Należące do koncernu Paramount Global platformy streamingowe na koniec czerwca br. miały łącznie 64 mln subskrybentów. Liczba użytkowników płacących za Paramount+ w ciągu kwartału zwiększyła się o 4,9 mln do 43 mln.
W Polsce są już HBO Max i Disney+
SkyShowtime będzie trzecią globalną platformą streamingu wideo debiutującą w Polsce w ciągu 12 miesięcy. W marcu br. pojawiło się u nas HBO Max, zastępując HBO GO, a w połowie czerwca wystartował Disney+.
Od października ub.r. działa u nas Prime Video, dostępne wraz z oferowaną przez Amazona usługą Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów. Natomiast w sierpniu ub.r. ruszyła platforma Viaplay, oferująca przede wszystkim transmisje sportowe (w marcu przyszłego roku jej miesięczna subskrypcja zdrożeje z 34 do 55 zł).
Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform streamingowych jest Netflix, dostępny u nas od początku 2016 roku. W lipcu Netflixa odwiedziło 13,51 mln polskich internatów, spędzając średnio 5 godzin i 17 minut, HBO Max zanotowało 4,42 mln użytkowników oraz godzinę i 46 minut przeciętnego czasu korzystania, a Disney+ - 3,69 mln użytkowników oraz 2 godziny i 5 minut średniego czasu korzystania (dane z Mediapanelu). Żadna z tych platform nie ujawnia, ilu subskrybentów ma w Polsce.
Dołącz do dyskusji: SkyShowtime ruszy 20 września, w Polsce najpóźniej wiosną 2023 roku