Canal+ rozszerza współpracę z operatorem satelitarnym
Operator satelitarny SES i platforma cyfrowa Canal+ rozszerzyły swoją współpracę o długoterminową umowę na usługi uplink dla francuskiego pakietu płatnej telewizji nadawanego z Astry 19,2E.
Nowa umowa obejmuje usługi świadczone z dwóch teleportów w Betzdorf w Luksemburgu i od 2023 r. w Monachium w Niemczech. Obecne porozumienie o dzierżawie pojemności satelitarnej między SES i Canal+ przewiduje, że satelity SES będą dostarczać treści premium do ponad 10 milionów abonentów w Europie i Afryce do końca dekady.
Zobacz także: Canal+ uruchomi nową platformę VOD i kanał Canal+ First. „Pierwsza prawdziwie hybrydowa oferta telewizyjna”
Canal+ korzysta z trzech pozycji orbitalnych SES
SES i Canal+ są partnerami od 1995 roku. Canal+ wykorzystuje transpondery na trzech pozycjach orbitalnych. Pierwsza to Astra 19,2E, gdzie jest nadawana francuska platforma Canal+. Z pozycji orbitalnej 23,5E są dostępne platformy luksemburskiej M7 Group: Skylink (Czechy, Słowacja), Canal Digitaal (Holandia), TV Vlaanderen (Belgia). Z pozycji 22W są z kolei nadawane kanały Canal+ Afrique. M7 Group ma jeszcze w portfolio platformy Focus Sat (Rumunia) i Drect One (Węgry), ale są one nadawane z satelity Thor 0,8W. Polska platforma Canal+ korzysta z kolei z usług Eutelsata (Hot Bird 13E), podobnie jak Polsat Box i Orange.
Z Astry 19,2E korzystała dwie dekady temu platforma cyfrowa Wizja TV, ale po fuzji z Cyfrą+ (dzisiaj Canal+) jej abonentom przestawiono anteny na Hot Birda 13E. Później z usług SES korzystała Telewizja Polska, która swego czasu planowała nawet uruchomić na tym satelicie swoją platformę cyfrową. Od 2015 roku kanały TVP (w tym niekodowany TVP Polonia) są dostępne tylko z Hot Birda 13E. Z Astry 19,2E, gdzie są nadawane głównie niemieckie, francuskie, holenderskie i hiszpańskie kanały nadal nadaje niekodowana TV Trwam.
- Połączenie usług uplinku z flotą w portfolio SES zapewnia najpotężniejszą, najbardziej odporną i najdalej idącą sieć dystrybucji treści na świecie. Cieszymy się, że jeden z naszych najdłużej działających na rynku partnerów, czyli Canal+, nadal pokłada zaufanie w naszych niezrównanych możliwościach nadawania treści SD, HD i UHD swoim abonentom - dodał Deepak Mathur, EVP / Global Video Sales w SES.
Zobacz także: Początek końca telewizji satelitarnej? „Dramatyczne spadki”
Canal+ w 2021 roku pozyskał 1,6 mln nowych abonentów
Pod koniec grudnia 2021 roku Canal+ miał na całym świecie 23,7 mln abonentów. To wzrost o 1,6 mln w porównaniu z końcem 2020 roku. Aż 0,9 mln nowych klientów to mieszkańcy Afryki, 0,4 mln Francuzi, a 0,3 mln firma pozyskała na pozostałych rynkach europejskich, w tym polskim.
Konkretnych danych w odniesieniu do Polski zabrakło. Z prezentacji firmy wynika jedynie, że w całej Europie poza Francją firma miała pod koniec 2021 roku 5,658 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem.
Z raportu finansowego Vivendi wynika, że w ub.r. przychody Grupy Canal+ wyniosły 5, 770 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. W 2021 roku rentowność Grupy Canal+ poprawiła się w porównaniu do 2020 r. wskaźnik EBITA wyniósł 480 mln euro, w porównaniu do 435 mln euro w 2020 r., co oznacza wzrost o 10,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Canal+ rozszerza współpracę z operatorem satelitarnym