Jak blogują polskie firmy (raport)
Prawie połowa polskich firm prowadzących blogi dodaje co najmniej jeden wpis tygodniowo. Najczęściej blogiem zajmuje się dział marketingu i PR, rzadko jest to zlecane zewnętrznej agencji.
Badania przeprowadzone rok po roku przez Dominika Kaznowskiego pokazują, że mniej więcej dwie trzecie polskich blogów firmowych jest prowadzone wewnętrznie przez osoby z działu marketingu i public relations. Co czwartego bloga prowadzi sam dyrektor zarządzający. Natomiast niewiele - i do tego coraz mniej - blogujących przedsiębiorstw powierza to zewnętrznym firmom.
>>> Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)
Prawie połowa blogujących polskich firm dodaje co najmniej jeden wpis tygodniowo. Jednocześnie coraz mniej firm zamieszcza kilka postów w tygodniu, co Dominik Kaznowski ocenia jako symptom dojrzewania blogosfery korporacyjnej w naszym kraju.
Najczęściej blogi firmowe są promowane na stronach prowadzących je przedsiębiorstw i w serwisach społecznościowych. Ten drugi kanał komunikacji w ostatnim roku bardzo zyskał na popularności. Coraz więcej firm do promocji swoich blogów wykorzystuje też wyszukiwarki.
Na prawie wszystkich polskich blogach korporacyjnych jest możliwość komentowania, a na większości zamieszczane są materiały graficzne i wideo. Natomiast w ciągu roku ponad dwukrotnie obniżyła się popularność blogrolla.
Trzy czwarte blogujących polskich firm korzysta z Wordpressa. Na własną platformę zdecydowało się kilkanaście procent blogujących przedsiębiorstw.
Ponad połowa firm prowadzących blogi deklaruje, że są one odwiedzane przez partnerów biznesowych.
Badanie przeprowadził Dominik Kaznowski (ostatnio pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i public relations, od sierpnia head of strategy w agencji CzarT), współautor strony blogifirmowe.wordpress.com i współorganizator konkursu na najlepsze blogi firmowe w Polsce. Ankiety internetowe zebrano pod koniec 2009 roku oraz od 26 stycznia do 7 lutego br. Wypełniła je mniejsza część firm, które zarejestrowały swoje blogi w katalogu na blogifirmowe.wordpress.com.
Dołącz do dyskusji: Jak blogują polskie firmy (raport)