Szef Twittera przyznaje się do błędów i prosi o pomoc w naprawie serwisu
Jack Dorsey, CEO Twittera przyznał że serwis w obecnym kształcie nie realizuje idei która przyświecała tworzeniu tej platformy. Dorsey potwierdził, że mnożąca się na Twitterze liczba hejterskich treści, dezinformacji i obecność trolli wynika między innymi z bierności w walce z tymi zjawiskami. Szef Twittera planuje zmiany na platformie i zaprasza użytkowników do pomocy w ich wprowadzeniu.
Diagnozę obecnej sytuacji Twittera Jack Dorsey nakreślił w kilku wpisach opublikowanych na swoim koncie w serwisie. Przyznał w nich, że na platformie obecna jest mowa nienawiści, przypadki nękania, trolle szerzące propagandę oraz fake newsy, które przybierają formę całych kampanii dezinformacyjnych.
Dorsey zaznacza, że szefostwo Twittera nie jest dumne z kierunku w jakim poszedł serwis, nie realizuje on bowiem pierwotnej idei która stała za stworzeniem tej platformy. Jednocześnie Dorsey przyznał, że Twitter często nie robił dostatecznie dużo by walczyć z niekorzystnymi zjawiskami w serwisie.
We have witnessed abuse, harassment, troll armies, manipulation through bots and human-coordination, misinformation campaigns, and increasingly divisive echo chambers. We aren’t proud of how people have taken advantage of our service, or our inability to address it fast enough.
— jack (@jack) 1 marca 2018
CEO Twittera podkreślił jednocześnie, że próby naprawienia platformy przez ściślejszy nadzór nad treściami zamieszczanymi przez użytkowników często prowadzi do oskarżeń serwisu o cenzurę, polityczne uprzedzenia czy też stawianie korzyści komercyjnych ponad dobrem społecznym.
While working to fix it, we‘ve been accused of apathy, censorship, political bias, and optimizing for our business and share price instead of the concerns of society. This is not who we are, or who we ever want to be.
— jack (@jack) 1 marca 2018
Dorsey zapowiedział, że są planowane zmiany w polityce serwisu zmierzające do poprawy jakości treści pojawiających się na Twitterze. Zamiast walki z przejawami nienawiści czy rasizmu platforma chce promować ważne, wartościowe dyskusje prowadzone pomiędzy użytkownikami z pominięciem hejtu i innych niepożądanych reakcji.
We’re committing Twitter to help increase the collective health, openness, and civility of public conversation, and to hold ourselves publicly accountable towards progress.
— jack (@jack) 1 marca 2018
Dorsey zapowiada, że w naprawianiu Twittera chce wesprzeć się społecznością użytkowników. Serwis zamierza przeznaczyć środki finansowe na rozwój pomysłów zmierzających do wprowadzenia trwałych zmian w funkcjonowaniu platformy, a także zatrudnienie u siebie autorów najciekawszych koncepcji. Użytkownicy będą mogli przesyłać swoje propozycje od 13 kwietnia br., a wybór projektów zapowiedziano na lipiec.
W IV kwartale 2017 roku Twitter zanotował przychody wyższe rok do roku o 2 procent, a także po raz pierwszy osiągnął kwartalny zysk netto (wynoszący 91 milionów dolarów). Obecnie z portalu korzysta na całym świecie 330 milionów użytkowników miesięcznie.
Dołącz do dyskusji: Szef Twittera przyznaje się do błędów i prosi o pomoc w naprawie serwisu