Jacek Świderski: Grupa WP ze wspólnym wideo, serwisem opiniotwórczym i w nowej siedzibie
Grupa Wirtualna Polska planuje jak najszybciej zakończyć proces integracji. Firma w najbliższym czasie chce się też przenieść do nowego biura w Warszawie. - W drugiej połowie roku chcemy zaprezentować kilka nowych projektów, w tym serwis opiniotwórczy - mówi nam prezes spółki, Jacek Świderski.
W Grupie Wirtualna Polska - działającej od połowy lutego po finalizacji przejęcia Wirtualnej Polski przez Grupę o2 we współpracy z funduszem Innova Capital - w ostatnich dwóch miesiącach dużo się działo. Patrząc z perspektywy użytkowników, najważniejsze było to, że z końcem lutego przestały być aktualizowane trzy serwisy dotychczasowej WP: Nasygnale.pl, Niewiarygodne.pl i Odkrywcy.pl, a także kilka sekcji portalu WP.pl: Muzyka, Kultura, Konflikty i Szkoła (więcej na ten temat).
Prezes Grupy WP Jacek Świderski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekonuje, że te cięcia nie wynikają ze strategii firmy polegającej na ograniczaniu treści popularnonaukowych i kulturalnych.
- Konflikty.wp.pl stały się integralną częścią Wiadomości WP, a w sekcji Nauka serwisu publikujemy artykuły i newsy popularnonaukowe. Jeśli chodzi o treści kulturalne - tworzymy kanał Kultura na stronie głównej WP, w którym będą agregowane materiały o tej tematyce z całego portalu - wylicza. - Nie zamykaliśmy autonomicznych serwisów tylko takie, które zasilane były ze strony głównej. Ruch pozostaje więc na niezmienionym poziomie, gdyż jest przekierowany w inne miejsca - często do podobnych treści. Naszym celem jest uproszczenie naszego portfolio produktowego tam, gdzie jest to możliwe - dodaje.
Jednocześnie w firmie przeprowadzono spore zwolnienia (przeczytaj o tym więcej). Jacek Świderski nie chce ujawnić, ile konkretnie osób straciło pracę. - Pojawiają się w prasie różne, astronomiczne wręcz liczby. Ale nie chciałbym na łamach mediów wchodzić w taką polemikę. Zależy nam na bezpośredniej komunikacji z pracownikami - podkreśla. - Wiemy, że co najmniej 40 proc. zwolnionych osób już znalazło nową pracę - podkreśla.
Zespół Grupy WP pracuje obecnie w trzech dotychczasowych biurach Wirtualnej Polski (dwóch gdańskich i warszawskim) oraz w warszawskiej siedzibie o2. Przy czym niedługo firma przeniesie się w Warszawie do jednego biura. - Idealnie byłoby, gdyby w Gdańsku, tak samo jak w Warszawie, firma działała w jednej lokalizacji, ale trudno obecnie stwierdzić, kiedy to nastąpi - zaznacza Świderski.
W najbliższym czasie Grupa WP zamierza mocno rozwijać własne treści wideo. - W ciągu roku chcemy dwukrotnie zwiększyć ilość powierzchni reklamowej wideo. We wszystkich miejscach naszych serwisów widzimy znaczącą rolę dla tych treści - zapowiada szef firmy. - Stawiamy na jakość. Jeśli internetowe wideo ma zabierać budżety reklamowe z TV, to musi dorównywać produkcjom telewizyjnym - tłumaczy.
>>> Michał Brański: planujemy kolejne przejęcia, ale teraz czyścimy nasze portfolio
Na wszystkich stronach Grupy WP zostanie wprowadzony wspólny player wideo, oparty na tym działającym obecnie na WP.tv. Firma zastanawia się też nad wejściem w segment VoD, rozmawia z potencjalnymi partnerami.
Na drugą połowę br. Grupa WP szykuje premierę serwisu opiniotwórczego. - Są już gotowe jego makiety, budujemy redakcję - opisuje Jacek Świderski, ale nie chce zdradzić, jakiej tematyki będzie dotyczyć nowa witryna.
Jednocześnie portal WP.pl będzie pozycjonowany bardziej w obszarze premium. - Wprowadziliśmy już nowe standardy redakcyjne na stronie głównej - unikamy „podkręconych” tytułów, staramy się przekazać możliwie najwięcej wartościowych treści. Mamy dwa portale horyzontalne i możemy sobie pozwolić na to, aby każdy z nich szedł swoją drogą, zachował odrębny głos redakcyjny. To nas wyróżni na rynku od pozostałych portali horyzontalnych - mówi Świderski.
W badaniu Megapanel PBI/Gemius strony Wirtualnej Polski i Grupy o2 nadal są klasyfikowane osobno, dlatego WP wciąż zajmuje drugie wśród wydawców portali horyzontalnych, a o2 spadło nawet na szóstą pozycję, wyprzedzone przez połączone Polskapresse i Media Regionalne. Wyniki serwisów Wirtualnej Polski i o2 mają zostać skonsolidowane w połowie br., kiedy zakończy się formalne połączenie firm.
W lutym br. strony WP zanotowały 12,96 mln użytkowników i 2,31 mld odsłon, a serwisy o2 - 8,71 mln użytkowników i 813,5 mln odsłon (zobacz pełne wyniki Megapanelu).
Z Jackiem Świderskim, prezesem Grupy Wirtualna Polska, rozmawiamy o ostatnich zmianach w firmie i jej najbliższych planach
Tomasz Wojtas: Szybko zaczęliście zmiany w Grupie WP.
Jacek Świderski: Mieliśmy sporo czasu, żeby się przygotować. Warunkową umowę kupna Wirtualnej Polski podpisaliśmy w połowie października zeszłego roku, a finalizacja transakcji nastąpiła 13 lutego.
No i już w lutym zaczęliście zwolnienia i wygasiliście niektóre serwisy.
Tworzymy nowe serwisy, niektóre wygaszamy, przesuwamy redakcje. Stawiamy na własne, ekskluzywne treści, które będą tylko w Wirtualnej Polsce. Przykładowo, w marcu wysłaliśmy korespondentów na Ukrainę. Przesuwamy akcenty z treści, które były powielane w wielu miejscach w sieci, na takie, które będą tylko u nas.
Czyli jeszcze będziecie zamykać jakieś witryny czy działy portalu WP?
Nie. Teraz już głównie otwierać (śmiech).
Dalsza część wywiadu na kolejnych stronach
1 2
Dołącz do dyskusji: Jacek Świderski: Grupa WP ze wspólnym wideo, serwisem opiniotwórczym i w nowej siedzibie