Internet zmiażdży radio
Agencja ZenithOptimedia Group skorygowała swoją prognozę i obecnie przewiduje, że internet przegoni radio pod względem wpływów reklamowych już w 2008 roku.
Pierwotnie agencja przewidywała, że stanie się to o rok później.
W 2009 roku internet ma rozwijać się sześć razy szybciej niż tradycyjne media. Jego udział na globalnym rynku reklamowym ma z 5,8 procenta w ubiegłym roku wzrosnąć do poziomu 8,7 procenta w 2009 roku. W bieżącym roku wydatki na reklamę w internecie mają zwiększyć się o 28,2 procenta, podczas gdy reszta rynku zanotuje porównywalnie skromny wzrost o 3,7 procenta.
ZenithOptimedia odnotowała, że już teraz internet ma 10 procent udziałów na rynkach reklamowych w Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Za dwa lata poziom ten ma być osiągnięty także w USA, Australii, Kanadzie, Danii, Izraelu, Japonii, Korei Południowej i Tajwanie.
Dołącz do dyskusji: Internet zmiażdży radio