Instytut Badań Outdooru dołączył do Porozumienia Badaczy Mediów
Instytut Badań Outdooru został członkiem Porozumienia Badaczy Mediów zrzeszającego największe organizacje odpowiadające za standardy pomiaru mediów na polskim rynku.
Porozumienie Badaczy Mediów zostało powołane we wrześniu br. przez firmy badające rynek prasy (Polskie Badania Czytelnictwa), telewizji (Nielsen), radia (Komitet Badań Radiowych), internetu (Polskie Badania Internetu) oraz reklamy (Kantar Media). Teraz do tego grona dołącza Instytut Badań Outdooru reprezentujący reklamę zewnętrzną.
- Cele inicjatywy skupione są wokół budowania i promowania wiarygodności badań oraz dobrych praktyk badawczych, a także edukacji w tym zakresie. IBO wpisuje się w ten profil działalności. Misją IBO jest umożliwienie porównywania outdooru z innymi mediami - uzasadnia Paweł Tyszkiewicz, prezes Instytutu Badań Outdooru. - Dołączenie do inicjatywy zrzeszającej liderów w zakresie badania mediów w Polsce jest dla nas kolejnym elementem potwierdzającym, że prowadzony przez nas projekt badawczy spełnia wymagane standardy pomiaru mediów. Docelowo „Outdoor Track” pozwoli na porównywalność outdooru z pozostałymi mediami na poziomie wskaźników kampanii - dodaje Tyszkiewicz.
IBO jest w trakcie opracowywania wyników projektu badawczego Outdoor Track, uruchomionego na początku ub.r. Jego celem jest wprowadzenie standardu pomiaru widowni reklamy zewnętrznej w Polsce dzięki wykorzystaniu m.in. dostosowanego do polskiej specyfiki brytyjskiego systemu Route. Badaniem objęto ponad 70 proc. rynku reklamy zewnętrznej przy współpracy z niezależnymi instytutami badawczymi. Zwieńczeniem procesu wprowadzania standardu na rynek będzie oprogramowanie do planowania kampanii outdoorowych wykorzystujące wskaźniki mediowe.
Dołącz do dyskusji: Instytut Badań Outdooru dołączył do Porozumienia Badaczy Mediów