Instagram zmuszony we Francji do usunięcia treści influencerów reklamujących napoje alkoholowe
Francuski wymiar sprawiedliwości, na wniosek stowarzyszenia Addictions France, nakazał Instagramowi usunięcie treści influencerów, którzy „nielegalnie reklamują” napoje alkoholowe - poinformowała agencja AFP.
W sumie orzeczenie dotyczy 37 publikacji rozpowszechnianych przez około 20 różnych influencerów, mających łącznie ponad 5 milionów subskrybentów – podała agencja.
Stowarzyszenie Addictions France nazwało decyzję "historycznym zwycięstwem przeciwko sponsorowaniu alkoholu online". Poinformowało też, że od półtora roku kontaktowało się ono z influencerami w celu usunięcia materiałów promujących alkohol i spotykało się z różnymi reakcjami.
Według orzeczenia materiały muszą ograniczać się do treści informacyjnych i nie mogą zawierać skojarzeń na przykład ze świętowaniem. "Wyrok nakazuje również Mecie dostarczenie Addictions France prawdziwych tożsamości influencerów (imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, numery telefonów)" – informuje AFP.
Grupa Meta, która jest właścicielem Instagrama, poinformowała o wdrożeniu decyzji sądu i zapowiedziała odwołanie się od niej.
Meta Platforms bez połowy zysku
W zeszłym kwartale przychody Meta Platforms zmalały o 4 proc. do 32,16 mld dolarów, m.in. wskutek spadku wpływów reklamowych w Europie o 1,27 mld dolarów. Facebook zbliża się do 3 mld comiesięcznych użytkowników. Rentowność koncernu obciążyła rekordowa strata pionu VR i metawersum - 4,3 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Instagram zmuszony we Francji do usunięcia treści influencerów reklamujących napoje alkoholowe