Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii
Onet.pl i WP.pl mają zdecydowanie najpopularniejsze działy informacyjno-publicystyczne wśród czołowych czterech portali. W skali roku wszystkie zyskały użytkowników, ale ci spędzali na nich znacznie mniej czasu.
Strony Onetu z informacjami i komentarzami społeczno-politycznymi w styczniu br. odwiedziło 6,64 mln internautów, którzy wykonali na nich 327,1 mln odsłon i korzystali średnio prawie przez godzinę. Sekcja informacyjna WP.pl miała o 385 tys. użytkowników i 73,1 mln odsłon mniej i zanotowała o ponad 23 minuty krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Dział informacyjny Gazeta.pl zanotował w styczniu 5,35 mln użytkowników, 175,3 mln odsłon i 28:42 minuty na użytkownika. Natomiast analogiczne strony Interii przyciągnęły 2,77 mln internautów, którzy wykonali 68,8 mln odsłon i spędzili na nich średnio po 22:07 minuty.
>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
o2.pl jako jedyny z portali nie ma wydzielonej sekcji z wiadomościami ogólnymi, a tytuły na stronie głównej o takiej tematyce odsyłają do serwisu Sfora.pl, który w styczniu zanotował 922,4 tys. użytkowników, 36,4 mln odsłon i 24:40 minuty na użytkownika.
Działy informacyjno-publicystyczne portali w styczniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
onet.pl | 6 643 112 | 327 111 533 | 35 306 834 | 00:59:53 | 31,45% |
wp.pl | 6 258 471 | 253 976 395 | 39 827 072 | 00:36:35 | 29,63% |
gazeta.pl | 5 347 860 | 175 328 060 | 39 525 422 | 00:28:42 | 25,32% |
interia.pl | 2 772 664 | 68 791 958 | 14 246 017 | 00:22:07 | 3,37% |
W skali roku dział informacyjny Onetu zyskał 1,37 mln użytkowników i 69,3 mln odsłon (to wzrost o 26 i 26,8 proc.). Dzięki temu wyprzedził strony WP.pl, które miały o 431 tys. użytkowników (7,4 proc. w górę), ale 15,7 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (w dół o 5,8 proc.).
Sekcję informacyjną Gazeta.pl odwiedziło o 650,7 tys. internautów więcej niż przed rokiem, którzy wykonali 7,1 mln odsłon (wzrost o 13,8 i 4,2 proc.). Analogiczny dział Interii zyskał 365 tys. użytkowników (15,1 proc. w górę), tracąc 14,4 mln odsłon (17,3 proc. w dół).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
Jednocześnie w działach informacyjnych wszystkich portali internauci średnio spędzili dużo mniej czasu niż rok wcześniej. W przypadku Onetu spadek czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika wyniósł 20:01 minuty (czyli 25 proc.), na WP.pl - 10:09 minuty (21,7 proc.), na Gazeta.pl - 15:57 minuty (35,7 proc.), a na Interii - 7:33 minuty (25,4 proc.).
Sfora.pl zyskała w skali roku 127,7 tys. użytkowników (16 proc. w górę), ale zanotowała 506 tys. odsłon mniej (1,3 proc. w dół) i o 8:45 minuty mniej na użytkownika (26,2 proc. w dół).
Działy informacyjno-publicystyczne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | styczeń 2014 | styczeń 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
onet.pl | 6 643 112 | 327 111 533 | 00:59:53 | 5 271 555 | 257 853 909 | 01:19:54 |
wp.pl | 6 258 471 | 253 976 395 | 00:36:35 | 5 827 148 | 269 641 463 | 00:46:44 |
gazeta.pl | 5 347 860 | 175 328 060 | 00:28:42 | 4 697 126 | 168 183 727 | 00:44:39 |
interia.pl | 2 772 664 | 68 791 958 | 00:22:07 | 2 407 970 | 83 206 793 | 00:29:40 |
Dołącz do dyskusji: Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii