Informacje i publicystyka: WP.pl z większą przewagą nad Onetem, mocno w górę serwis Polsat News
Sekcja informacyjno-publicystyczna WP.pl w październiku zwiększyła przewagę nad analogiczną częścią Onet. Mocno zmalała liczba użytkowników takiej sekcji TVN24.pl, za to duży wzrost osiągnęła platforma Polsat News.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. część WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) z informacjami i publicystyką ogólnopolską (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 11,85 mln użytkowników, z których każdy spędził średnio 48 minut i 29 sekund. Jej zasięg wyniósł 39,71 proc. zasięgu.
Analogiczna sekcja na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 9,97 mln użytkowników, 33,43 proc. zasięgu oraz 45 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 9,24 mln odwiedzających, 30,98 proc. zasięgu oraz 10 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania.
W czołowej dziesiątce są platformy internetowe dwóch telewizyjnych kanałów informacyjnych. Na TVN24.pl część informacyjno-publicystyczna miała 8,08 mln użytkowników, 25 minut i 25 sekundy spędzonych średnio przez każdego i 27,09 proc. zasięgu, a portal Polsat News - 5,81 mln internautów, 19,46 proc. zasięgu oraz 5 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Branżę radiową też reprezentują dwie witryny. Portal RMF24.pl odwiedziło 6,52 mln internautów (co dało 21,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 21 sekund, a dział Radiozet.pl z informacjami i publicystyką przyciągnął 5,16 mln użytkowników (17,28 proc.), każdego przeciętnie na 2 minuty i 51 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) część informacyjno-publicystyczna zanotowała 6,78 mln odwiedzających, 22,73 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania. Na Interii (Grupa Interia-Polsat) taka sekcja miała 6,45 mln użytkowników, 34 minuty i 38 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 21,62 proc. zasięgu, a na Gazeta.pl (Agora) - 6,26 mln internautów, 20,98 proc. zasięgu oraz 14 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca dział informacyjno-publicystyczny WP.pl zyskał 300,8 tys. użytkowników oraz minutę i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 2,6 i 2,6 proc. w górę). Dzięki temu zwiększył przewagę nad analogiczną sekcją Onetu, w której przy spadku liczby odwiedzających o 601,8 tys. (5,7 proc.) średni czas spędzony przez każdego zwiększył się o 22 sekundy (0,8 proc.).
W sekcji o2.pl z informacjami i publicystyką ubyło 52 tys. internautów (0,6 proc.) oraz minutę i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,1 proc.), a na RMF24.pl - 156,5 tys. użytkowników (2,3 proc.) i 8 sekund średniego czasu korzystania (1,6 proc.).
Część informacyjno-publicystyczna TVN24.pl straciła aż 1,55 mln użytkowników (16,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 43 sekundy (12 proc.).
Za to serwis Polsat News zyskał 1,15 mln internautów (24,6 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 8 sekund (15,9 proc.). Na portalu „Super Expressu” dział z informacjami i publicystyką osiągnął wzrost o 827 tys. użytkowników (13,9 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (12,2 proc.), a w witrynie Radia ZET - 352 tys. internautów (7,3 proc.) i 7 sekund przeciętnego czasu (4,3 proc.).
Sekcja informacyjno-publicystyczna na Interii zanotowała wzrost o 271,5 tys. użytkowników (4,4proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 14 sekund (0,7 proc.), a taka część Gazeta.pl przy wzroście liczby internautów o 53,8 tys. (0,9 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 3 sekundy (6,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystyka: WP.pl z większą przewagą nad Onetem, mocno w górę serwis Polsat News