Jest nowy naczelny serwisów internetowych Grupy Infor. To były szef portalu Interia.pl
Krzysztof Fijałek został redaktorem naczelnym serwisów internetowych Grupy Infor - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To były redaktor naczelny portalu Interia.pl, a potem jego dyrektor wydawniczy.
Ryszard Pieńkowski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl w sierpniu ubiegłego roku zapowiadał zatrudnienie redaktora naczelnego odpowiedzialnego za grupę internetową.
- W ciągu trzech lat zatrudnimy dziesiątki najlepszych specjalistów, w tym menedżerów internetowych - podkreślił. Przyznał, że nie zamierza pochopnie wybrać kandydata na szefa portalu.
- Mimo, że piszę książki o zarządzaniu, czasem popełniałem błędy i np. niektóre osoby zbyt szybko zatrudniałem, a potem musiałem się rozstawać, co odbiło się echem w naszym medialnym środowisku. Dlatego założyłem sobie codzienne spotkania z kandydatami na szefa grupy internetowej, tak by wspólnie wypracować plan działań operacyjnych na najbliższe trzy lata - zdradził Pieńkowski.
Czytaj także: Rewolucja w Inforze. Rusza na wojnę z Onetem i Wirtualną Polską
Krzysztof Fijałek był naczelnym Interia.pl
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, nowy redaktor naczelny serwisów internetowych Grupy Infor został już wybrany i zaczyna pracę 2 stycznia. To Krzysztof Fijałek, który karierę w mediach rozpoczął w 1990 roku jako dziennikarz krakowskiego oddziału „Gazety Wyborczej”. W tej redakcji pracował przez 12 lat.
W 2006 roku Fijałek został redaktorem naczelnym portalu Interia.pl, a w 2011 roku także jej dyrektorem wydawniczym. Z Interią rozstał się w 2020 roku, niedługo potem, jak przejęła ją Telewizja Polsat. Przez wiele lat uczestniczył w tworzeniu strategii rozwoju portalu i jego produktów. Był odpowiedzialny za rozbudowę struktury redakcji, wprowadzanie nowych serwisów i rozwiązań edytorskich, a także za wzrost wyników Interii.
W latach 2021-2023 pracował w portalach Deon.pl, a potem RMF24.pl.
Krzysztof Fijałek prowadzi zajęcia z dziennikarstwa newsowego na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W przeszłości uczył dziennikarstwa internetowego na Uniwersytecie Ignatianum oraz Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II. Jest laureatem nagrody Dziennikarza Roku Małopolski.
Był też członkiem zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, a w latach 2008-2011 wiceprezesem tej organizacji.
Przychody i wyniki Inforu
Infor PL wydaje „Dziennik Gazetę Prawną” i jego portale Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl, a także platformy internetowe Infor.pl, Inforlex.pl (dla prawników), Inforfk.pl (dla księgowych i kadrowych) i Inforrb.pl (dla menedżerów z sektora budżetowego), czasopisma i książki o takiej tematyce.
W 2022 r. przychody grupy kapitałowej Infor PL, wydającej m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”, wzrosły o 7,5 proc. do 103,5 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,55 mln zł straty do 11,07 mln zł zysku. Właściciel wydawnictwa Ryszard Pieńkowski z zysku dostał 1 mln zł dywidendy.
Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) w grudniu ubiegłego roku zdecydowanie najpopularniejszy był Dziennik.pl, w którym 5,68 mln internautów (19,15 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 minuty i 52 sekundy. Gazetaprawna.pl miała 2,56 mln użytkowników, 8,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,71 mln odwiedzających, 5,78 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 5 sekund średniego czasu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
W tym samym okresie konkurencyjny portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował 4,04 mln użytkowników, 13,63 proc. zasięgu oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 681,4 tys. internautów, 2,3 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 9 sekund średniego czasu.
Dołącz do dyskusji: Jest nowy naczelny serwisów internetowych Grupy Infor. To były szef portalu Interia.pl