SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski internauta przez 17,5 godziny na Facebooku, a 16 godzin na TikToku. Instagram przed Twitterem i Snapchatem

Facebooka w styczniu br. odwiedziło 26,6 mln polskich internautów, każdy spędził tam przeciętnie 17 godzin i 34 minuty. Na TikToku średni czasu korzystania wyniósł nieco ponad 16 godzin, na Instagramie - prawie 5 godzin, a na Snapchacie - 3 godziny. Natomiast tylko na kilkanaście minut przyciągały odwiedzających Linkedin i Wykop.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,63 mln polskich użytkowników, czyli 88,24 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 17 minut, 34 minuty i 38 sekund.

Dwie inne platformy internetowe miały po kilkanaście milionów polskich użytkowników. Instagram - tak jak Facebook należący do koncernu Meta - zanotował 16,02 mln odwiedzających, 53,08 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 51 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, a TikTok, którego właścicielem jest chiński ByteDance - 13,49 mln użytkowników, 44,7 proc. zasięgu oraz 16, godzin, 5 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Twitter z 9,6 mln polskich użytkowników, Snapchat z 7,9 mln

Oprócz Facebooka i Instagrama w czołowej dziesiątce jest jeszcze pięć amerykańskich platform. Zasięgowo najwyżej jest Twitter, którego odwiedziło 9,65 mln polskich internautów (dało to 31,99 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 46 minut.

Pinterest zanotował 8,44 mln użytkowników, 27,96 proc. zasięgu oraz 51 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a platforma Blogspot (należy do Google, w oparciu o nią działa sporo blogów) w kategorii społecznościowej miała 8,23 mln odwiedzających, 27,26 proc. zasięgu oraz 5 minut i 38 sekund średniego czasu korzystania.

Na Snapchacie przeciętny czas spędzony przez polskiego użytkownika wyniósł 3 godziny, 8 minut i 32 sekundy. Na platformę zajrzało 7,9 mln internautów, co przełożyło się na 26,17 proc. zasięgu.

Z kolei Linkedin (od kilku lat należy do Microsoftu), dotyczący głównie pracy i tematyki biznesowej, zanotował 6,32 mln użytkowników, 20,95 proc. zasięgu oraz 12 minut i sekundę średniego czasu spędzonego przez internautę.

4,6 mln internautów na Wykopie

Na dole rankingu są dwie polskie platformy. Wykop odwiedziło 4,61 mln internautów, co dało 15,27 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 17 minut i 35 sekund.

Natomiast serwis Siepomaga.pl, służący do zbiórek charytatywnych, miał 3,73 mln użytkowników, 12,37 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 54 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

W porównaniu z grudniem wszystkie platformy osiągnęły wzrosty liczby użytkowników (nie zestawiamy danych rok do roku, ponieważ w styczniu ub.r. w ramach Mediapanelu podawano osobno wyniki serwisów www i aplikacji mobilnych).

Facebook zyskał 607,5 tys. polskich internautów (to 2,3 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się o godzinę, 20 minut i 7 sekund (czyli 8,2 proc.). Natomiast na Instagramie liczba użytkowników zwiększyła się o 515,8 tys. (3,3 proc.), a średni czas spędzony przez odwiedzającego - o 55 minut i 49 sekund (23,7 proc.).

TikTok zyskał 1,1 mln polskich internautów

Liczbowo największy wzrost liczby odwiedzających osiągnął TikTok. Platforma zyskała 1,11 mln polskich użytkowników (9 proc. w górę) oraz godzinę, 36 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania (11,1 proc.).

Na Twitterze przybyło 942,5 tys. internautów (10,8 proc.), natomiast średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 2 minuty i 47 sekund (5,7 proc.). Pinterest zanotował wzrost o 480,3 tys. użytkowników (6 proc.) oraz 12 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (33 proc.), a część społecznościowa Blogspot.com - o 800,9 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 45 sekund średniego czasu korzystania (15,4 proc.).

Procentowo najwięcej użytkowników zyskały Snapchat i Siepomaga.pl Na pierwszej platformie liczba odwiedzających zwiększyła się o 819,1 tys. (11,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę - o 9 minut i 7 sekund (5,1 proc.), natomiast na drugiej przy wzroście liczby użytkowników o 412,8 tys. (12,4 proc.) średni czas korzystania zmalał o 3 minuty i 24 sekundy (46,6 proc.)

Linkedin osiągnął wzrost o 468,2 tys. użytkowników (8 proc.) oraz minutę i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (17,6 proc.), a Wykop - o 270,2 tys. odwiedzających (6,2 proc.) oraz 2 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania (19,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polski internauta przez 17,5 godziny na Facebooku, a 16 godzin na TikToku. Instagram przed Twitterem i Snapchatem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
social media powinny być opodatkowane.

PS. wszystkie inne media pisząc i wymieniając z nazwy te portale zabierają sobie użytkownika, by coś poczytać i poklikać na różne artykuły cały czas przypominają i odsyłają tam, skoro ludzie spędzają tam coraz więcej czasu to kasy z reklam macie coraz mniej.

Kiedyś w TVP jakiś prezes wprowadził zasadę, że nie można wymieniać nazwy portalu, gdyż jest to reklama, za którą nie dostają pieniędzy.
Jak prywatnie mogę powiedzieć np wygooglaj sobie to w mediach powinno być to wyszukiwarka internetowa, jak coś jest na X to jest w mediach społecznościowych
odpowiedź
User
Karola
social media powinny być opodatkowane.

PS. wszystkie inne media pisząc i wymieniając z nazwy te portale zabierają sobie użytkownika, by coś poczytać i poklikać na różne artykuły cały czas przypominają i odsyłają tam, skoro ludzie spędzają tam coraz więcej czasu to kasy z reklam macie coraz mniej.

Kiedyś w TVP jakiś prezes wprowadził zasadę, że nie można wymieniać nazwy portalu, gdyż jest to reklama, za którą nie dostają pieniędzy.
Jak prywatnie mogę powiedzieć np wygooglaj sobie to w mediach powinno być to wyszukiwarka internetowa, jak coś jest na X to jest w mediach społecznościowych


tylko, że kiedyś to byli dziennikarze, obecnie pisze to gimbaza, dla których świat bez SM nie istnieje
odpowiedź
User
Jooj
Szkodliwość social mediów jest taka jak szkodliwośc papierosów. Tylko na razie badań odpowiednich jeszcze nie ma.
odpowiedź