IKEA ogłasza na outdoorze koniec papierowego katalogu w Danii
Po 50 latach duńska IKEA kończy wysyłkę papierowej wersji swojego katalogu do klientów. Informuje o tym specjalna kampania outdoorowa.
Katalogi IKEA trafiały każdego roku do ponad 2 milionów Duńczyków. Od tego roku, w ramach cyfrowej transformacji biznesu, oferta szwedzkiej sieci będzie prezentowana już tylko online. Z tej okazji, IKEA przygotowała specjalną akcję na nośnikach zewnętrznych w duńskich miastach.
Pozornie reklamy wyglądają dosyć standardowo. Jednak z jedną, ale dużą różnicą. W miejscu reklamowanych przedmiotów z katalogu zostawiono pustą przestrzeń. Na nośnikach były one przezroczyste. "Nasz katalog przeniósł się do online. Znajdź wszystkie nowe meble Ikea.dk" - głosi hasło reklamowe.
- Przez 50 lat katalog był dla nas wyznacznikiem początku nowego roku biznesowego oraz stałym punktem odniesienia dla pracowników, klientów i innych osób zainteresowanych projektowaniem wnętrz. Rok 2019 to nowy rozdział w historii Ikea Denmark, stawiamy na inspirowanie ludzi za pośrednictwem platform cyfrowych, z których korzystamy - mówi Elefteria Cromlidou, kierownik ds. marketingu w Ikea Denmark.
Za kreację odpowiada Hjaltelin Stahl, szwedzka agencja należąca do Accenture Interactive. Kampania trwa przez cały sierpień.
Katalog IKEA 2020 poświęcony tematowi snu
Katalog IKEA 2020 został wydany pod hasłem "Get ready for a fresh start", z podtytułem „Life at home”. Tematem przewodnim jest sen i wszystko, co z nim związane. Katalogu firma nie będzie wysyłać w tym roku także do polskich klientów.
Dołącz do dyskusji: IKEA ogłasza na outdoorze koniec papierowego katalogu w Danii