„Hey Jude” w spocie „10 lat świetlnych” Polski w UE za 7 mln zł (wideo)
Rusza rządowa kampania z okazji 10-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej. W mediach akcja obejmuje przede wszystkim spot pod hasłem „10 lat świetlnych”, którego produkcja i emisja będzie kosztować ponad 7 mln zł.
Spot „10 lat świetlnych” rozpoczyna się od migawek z początku lat 90.: spikerzy telewizyjni Jan Suzin i Edyta Wojtczak składają życzenia noworoczne, na Stadionie Dziesięciolecia trwa handel, ankietowani Polacy mówią o swoich celach i marzeniach. Potem następują ujęcia z ostatniego dziesięciolecia: widowiskowe panoramy miast i atrakcji turystycznych (m.in. Stadionu Narodowego), obrazki z ulicznych imprez, festiwali i meczów piłkarskich. W tle coraz głośniej słychać piosenkę „Hey Jude”, a na końcu widać, jak zachwycony przyjęciem przez polskich fanów, podczas zeszłorocznego koncertu w Warszawie, był Paul McCartney
Celem spotu jest unaocznienie skali skoku cywilizacyjnego, który dzięki naszej akcesji do Unii Europejskiej nastąpił w Polsce w ostatniej dekadzie oraz innych korzyści związanych z obecnością w UE.
W poniedziałek spot został zapowiedziany krótkim klipem, pokazującym jak premier Donald Tusk próbuje śpiewać „Hey Jude”.
Spot do 15 maja będzie emitowany w TVP1, TVP2, TVN, Polsacie i wybranych stacjach tematycznych. Jego przygotowaniem zajęła się agencja Gutenberg Networks Warszawa (należąca do grupy DDB Warszawa), która zdobyła to zlecenie w konkursie ofert.
Jak informuje nas biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, produkcja spotu kosztowała 922,8 tys. zł, a wykupienie czasu reklamowego - 6,21 mln zł. 85 proc. tego budżetu zostało pozyskane z funduszy europejskich.
W ramach akcji uruchomiono też serwis 10latwue.pl. Z kolei 1 maja w miastach w całym kraju odbędą się okolicznościowe imprezy plenerowe. Natomiast o godz. 21.20 na warszawskim Podzamczu rozpocznie się koncert (transmitowany przez TVP1), w którym wystąpią m.in. Maryla Rodowicz, Edyta Górniak, Kayah, Ewa Farna i Zakopower.
Dołącz do dyskusji: „Hey Jude” w spocie „10 lat świetlnych” Polski w UE za 7 mln zł (wideo)