Heineken prowadzi przegląd globalnego budżetu mediowego, zlecenia bronią Starcom i Carat
Koncern Heineken prowadzi globalny przegląd działalności związanej z planowaniem i zakupem mediów dla swojej flagowej marki Heinekena. Obecnie jej obsługą mediową zajmują się Starcom (Publicis Media) i Carat (Dentsu Aegis Network).
Jak podaje Adweek powołując się na nieoficjalne informacje od osób bezpośrednio znających tę sprawę, Heineken nazywa ten proces „prezentacją”. Według ustaleń serwisu przegląd przypomina zamknięty konkurs między dwoma globalnymi agencjami mediowymi firmy: Starcom Worldwide i Dentsu Aegis Network.
Heineken nie planuje konsolidacji zakupu mediów w jednej agencji. - Nasz model operacyjny pozwala każdemu wybrać najbardziej odpowiedniego partnera na rynku. Oczywiście zawsze mamy opcję wyboru najbardziej odpowiedniego partnera medialnego z globalnej listy - przekazał serwisowi Adweek w oświadczeniu szef amerykańskiego oddziału Heinekena ds. korporacyjnych.
Przegląd dotyczy tylko obsługi marki Heineken, nie obejmuje natomiast innych marek koncernu, takich jak Dos Equis, Tecate, Newcastle czy Amstel Light. Nie wiadomo też, czy marketer zatrudnił zewnętrzną firmę doradczą do zarządzania procesem przetargowym.
Ostatni duży przetarg mediowy Heinekena odbył się w 2012 roku, kiedy to marketer skonsolidował obsługę mediową w Starcomie (wcześniej obsługą w niektórych regionach zajmował się Mindshare należący do WPP).
W 2015 roku firma powierzyła kreatywną obsługę grupie Publicis bez przetargu, a niedługo potem na ambasadora marki wybrała Neila Patricka Harrisa. Rok później w kolejnym przeglądzie na obsługę mediową Heineken zdecydował się wybrać dodatkowo do współpracy sieć na wybranych rynkach, a Starcom nadal zarządzał biznesem w USA i Wielkiej Brytanii.
W kwietniu br. Heineken odnotował ogólny wzrost sprzedaży o 4,3 procent pomimo słabych wyników w Europie i jednocyfrowego wzrostu na największym rynku - Meksyku.
Według Kantar Media, w 2017 roku Heineken wydał na reklamy w USA 173 mln dolarów, wobec 164 mln dolarów rok wcześniej. Francuska firma konsultingowa Comvergence szacuje roczny budżet marketingowy Heinekena na całym świecie na około 450 mln dolarów.
W Polsce za obsługę mediową Heinekena odpowiada Starcom. W jednej z ostatnich kampanii marki wystąpił Jerzy Dudek.
Dołącz do dyskusji: Heineken prowadzi przegląd globalnego budżetu mediowego, zlecenia bronią Starcom i Carat