SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HBO zanotowało największy wzrost abonentów od 17 lat

Koncern Time Warner, do którego należy HBO, opublikował wyniki finansowe za 2013 rok.

W całym 2013 roku skonsolidowany przychód HBO wyniósł 4,9 mld dol., co jest wynikiem o 4 proc. lepszym niż w 2012 r. O 8 proc. wzrósł również zysk operacyjny, co pozwoliło uzyskać kwotę 1,7 mld dol. Jest to pierwszy przypadek ujawnienia przez Time Warner wyników finansowych jednego ze swoich mediów. Dotąd były one bowiem publikowane zbiorczo.

Dla porównania największy amerykański konkurent HBO, Netflix w 2013 roku zanotował przychód na poziomie 4,375 mld dol. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 228,3 mln dolarów. Należy jednak zwrócić uwagę na inny sposób funkcjonowania obu usług. Netflix działa bowiem na podobnej zasadzie jak platforma HBO Go stanowiąca jedynie część przychodów należącej do Time Warner sieci.

Jeff Bewkes, dyrektor wykonawczy Time Warner, podkreślił, że HBO może pochwalić się największym wzrostem abonentów domowych od 17 lat. W ciągu minionego roku przybyło ich 2 mln. Liczba ta obejmuje również należące do HBO kanały Cinemax i daje łącznie 114 mln odbiorców na całym świecie. Bewkes dodaje jednak, że nie przyniosło to imponującego wzrostu przychodów z uwagi na umowy z niektórymi operatorami, pozwalające im zachować część pieniędzy płaconych przez abonentów za dostęp do HBO.

Wzrost bazy abonentów notuje również Netflix, który niedawno pochwalił się przekroczeniem liczby 40 mln aktywnych użytkowników (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: HBO zanotowało największy wzrost abonentów od 17 lat

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kurdupel
Nie wiem co Wy o tym myślicie, ale HBO niestety nie prezentuje fajnych filmów. Zdecydowanie wolę Canal+.
odpowiedź
User
Tomik
Ja także wolę Canal+ bo tam są nie tylko filmowe premiery ale i głównie futbol. Większość amerykańskich premier, które sobie wybieram do oglądania w internecie po kilku miesiącah prezentowanych jest właśnie w Canal+. Wygląda więc na to, że szefowie tej stacji mają gust podobny do mojego. 40% filmów w C+ to kino europejskie, które jest mało w Polsce popularne i tym samym psuje nieco profil tej stacji.
odpowiedź
User
HGW
Fuzja N i C+ to główny powód stanu rzeczy....
odpowiedź