Havas Warsaw przy spadku wpływów zarobiła na czysto 1 mln zł więcej
Agencja reklamowa Havas Warsaw w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 15,7 proc. do 16,29 mln zł, a dzięki większemu ograniczeniu wydatków jej zysk netto zwiększył się z 694,8 tys. do 1,72 mln zł.
Przychody krajowe Havas Warsaw zmalały z 16,22 do 14,3 mln zł, a te z zagranicy - z 3,11 do 1,99 mln zł. Wpływy od innych podmiotów z koncernu Havas spadły z 3,58 do 2,34 mln zł, z czego te od Havas Worldwide London - z 2,57 do 1,6 mln zł. Natomiast przychody od Canal+ Polska, który tak jak Havas należy do koncernu Vivendi, zmniejszyły się z 844,6 do 500 tys. zł.
Agencja ograniczyła swoje wydatki operacyjne o 23,9 proc. - z 19,33 do 16, 29 mln zł, głównie dzięki spadkowi kosztów usług obcych z 15,04 do 9,51 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,65 do 3,59 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 438,1 do 645,2 tys. zł. W ub.r. w firmie było średnio 24 pracowników etatowych, o jednego mniej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 945,2 do 41 tys. zł, równocześnie pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 953,7 do 6,8 tys. zł (w 2021 roku agencja uzyskała umorzenie części kredytu uzyskanego rok wcześniej w ramach tzw. tarczy finansowej po wybuchu epidemii).
Zysk operacyjny Havas Warsaw podskoczył z 888,7 tys. do 2,22 mln zł, a zysk netto - z 694,8 tys. do 1,72 mln zł. Zeszłoroczny zysk netto ma zasilić kapitał zapasowy agencji.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Havas Warsaw przy spadku wpływów zarobiła na czysto 1 mln zł więcej