Havas Media bez jednej trzeciej pracowników. Wpływy zmalały o 14 proc.
Polski oddział agencji Havas Media w ub.r. zanotował spadek przychodów o 14,3 proc. do 319,75 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 3,93 do 3,54 mln zł. Liczba pracowników firmy zmalała o jedną trzecią.
Wszystkie przychody są realizowane przez Havas Media z usług marketingowych. Te krajowe zmalały w ub.r. z 352 do 293,78 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 21,1 do 25,96 mln zł.
W sprawozdaniu agencja zaznaczyła, że oprócz bieżącej obsługi klientów rozwijała narzędzia odpowiadające na wyzwania zmieniającego się rynku mediów, m.in. ogromne rozproszenie kanałów dotarcia i pogłębiający się multiscreening. Jednostka specjalizująca się w data driven marketingu w ramach działu data science sprzedaje w modelu subskrypcyjnym opracowane przez siebie modelowanie atrybucji, ponadto osiąga stałe przychody ze sprzedaży danych na platformie Converged.
Przychody Havas Media w ramach koncernu Vivendi wzrosły z 51,13 do 54,61 mln zł. Większość wynika z obsługi Canal+ Polska (w ub.r. było to 35,78 mln zł).
W Havas Media ubyło 42 pracowników
Agencja ograniczyła koszty operacyjne o 14,2 proc. do 318,58 mln zł, z czego te dotyczące usług obcych - z 348,5 do 300,73 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 17,62 do 13,21 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,61 do 2,88 mln zł. Wynika to z dużego spadku liczby pracowników spółki - ze 119 do 77.
Natomiast pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 3,48 do 5,18 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie operacyjnym zysk Havas Media zmniejszył się z 7,74 do 5,27 mln zł, a na poziomie netto - z 3,93 do 3,53 mln zł. Agencja na koniec ub.r. miała na rachunkach 13,79 mln zł (rok wcześniej było to 8,81 mln zł). Zeszłoroczny zysk zasilił jej kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Havas Media bez jednej trzeciej pracowników. Wpływy zmalały o 14 proc.