Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów
W maju br. na 36 polskich stronach internetowych przeciętny użytkownik spędził minimum godzinę. Zdecydowanym liderem jest RMFon.pl, a w czołówce są witryny innych nadawców radiowych, a także strony z grami, treściami wideo i portale informacyjne. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że z serwisu RMFon.pl - w którym oprócz słuchania rozgłośni z Grupy RMF i tematycznych stacji internetowych można przeglądać informacje i materiały o muzyce - przeciętny użytkownik korzystał w maju przez prawie 23 godziny. Witryna wyprzedziła pod tym względem następny w rankingu Kurnik.pl (udostępniający gry online) aż o 10,5 godziny. Kolejne miejsca zajęły inne serwisy radiowe: Open.fm (należący do GG Network) oraz eskaGO.pl (należąca do Muratora), w których użytkownicy spędzili średnio po ponad 11 godzin. Na 6. miejscu znalazła się Tuba.pl (udostępniająca rozgłośnie radiowe Agory i wiele internetowych stacji tematycznych), na 8. pozycji - serwis Radia ZET, a na 15. miejscu - witryna Polskiego Radia.
Wśród serwisów z materiałami wideo zdecydowanie najlepiej wypadał TVNplayer.pl, który z ok. 9,5 godziny na użytkownika zajął 5. miejsce. Na 12.pozycji znalazła się Ipla.tv, na 17. - Kreskoweczki.pl, a na 27. - VoD.pl
W pierwszej dziesiątce jako jedyny z portali horyzontalnych znalazła się WP.pl - na 10. miejscu, z niecałą 5 godzinami i 26 minutami na użytkownika. Onet.pl zanotował wynik o 43 minuty gorszy, co dało mu 11. pozycję, a Interia.pl - o prawie 2 godziny gorszy (13. pozycja). Na TVN24.pl (16. miejsce) przeciętny użytkownik spędził 2 godziny i 38 minut, na o2.pl (21. pozycja) - godzinę i 53 minuty, a na Gazeta.pl (36. miejsce) - godzinę i niecałą minutę.
W rankingu znalazły się też tematyczne serwisy informacyjne: poświęcone sportowi Sportowefakty.pl (22. miejsce) i Weszlo.com (31.), biznesowy PB.pl (25.) oraz plotkarski Pudelek.pl (26.).
>>> Top 500 serwisów internetowych w Polsce (maj 2013)
Z serwisów społecznościowych najlepiej wypadła Fotka.pl (5 godzin i 36 minut na użytkownika, 6. miejsce), a na 19. pozycji znalazł się Photoblog.pl.
W zestawieniu są dwie strony ze śmiesznymi multimediami wchodzące w skład Monster Media Group (należącej do Mariusza Składanowskiego): Demotywatory.pl (30. miejsce) i Komixxy.pl (32.). Na 28. pozycji znalazł się inny serwis o takim profilu - Wiocha.pl.
Segment e-commerce reprezentują trzy witryny z Grupy Allegro: Allegro.pl (14. miejsce), Tablica.pl (23.) i Otomoto.pl (34.). W rankingu znalazły się też trzy strony dla dzieci - oprócz Kreskoweczki.pl są to Cartoonnetwork.pl (33.miejsce) i należącea do Wirtualnej Polski DlaDzieci.pl (35.).
Czas na przeciętnego użytkownika jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem-site centric. Nie jest nim jednak objęta zdecydowana większość zagranicznych serwisów (na czele z Google, Facebookiem, YouTube’em i Wikipedią), a także sporo polskich stron (np. NK.pl, Gry.pl, Kwejk.pl, Groupon.pl). W serwisie Plemiona.pl jeszcze w styczniu br. przeciętny użytkownik spędził 19 godzin i 16 minut, ale od lutego strona nie jest już objęta audytem site-centric.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
Serwisy najdłużej przycjągające użytkowników w maju 2013 |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
lp |
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
1 |
rmfon.pl |
689 417 |
11 705 049 |
116 705 |
22:58:11 |
3,37% |
2 |
kurnik.pl |
570 588 |
75 369 595 |
1 141 166 |
12:27:27 |
2,79% |
3 |
open.fm |
302 132 |
5 384 164 |
63 302 |
11:49:15 |
1,48% |
4 |
eskago.pl |
622 237 |
6 773 762 |
106 048 |
11:19:17 |
3,04% |
5 |
tvnplayer.pl |
1 493 882 |
60 642 574 |
582 118 |
09:35:43 |
7,30% |
6 |
tuba.pl |
289 941 |
4 181 644 |
76 323 |
07:53:08 |
1,42% |
7 |
ling.pl |
267 125 |
9 679 367 |
26 500 |
07:49:59 |
1,30% |
8 |
radiozet.pl |
389 907 |
4 075 445 |
217 101 |
07:28:23 |
1,90% |
9 |
fotka.pl |
920 101 |
498 839 322 |
51 976 809 |
05:36:13 |
4,49% |
10 |
wp.pl |
11 566 099 |
1 834 488 037 |
156 223 194 |
05:26:19 |
56,49% |
11 |
onet.pl |
13 225 730 |
2 444 521 079 |
153 417 892 |
04:43:12 |
64,60% |
12 |
ipla.tv |
1 140 841 |
29 256 941 |
520 602 |
03:35:35 |
5,57% |
13 |
interia.pl |
7 635 994 |
748 388 772 |
54 572 262 |
03:33:00 |
37,30% |
14 |
allegro.pl |
12 194 700 |
2 831 385 544 |
54 123 032 |
03:23:41 |
59,56% |
15 |
polskieradio.pl |
1 305 801 |
13 605 266 |
1 001 606 |
03:22:42 |
6,38% |
16 |
tvn24.pl |
3 063 153 |
95 297 648 |
9 241 856 |
02:38:16 |
14,96% |
17 |
kreskoweczki.pl |
296 229 |
16 469 515 |
297 425 |
02:23:46 |
1,45% |
18 |
tlen.pl |
708 304 |
74 626 748 |
1 305 150 |
02:13:57 |
3,46% |
19 |
photoblog.pl |
1 415 842 |
199 842 967 |
23 392 152 |
02:04:12 |
6,92% |
20 |
tvn.pl |
2 550 574 |
51 953 584 |
2 268 502 |
01:58:32 |
12,46% |
21 |
o2.pl |
3 393 458 |
266 803 880 |
20 677 194 |
01:53:30 |
16,58% |
22 |
sportowefakty.pl |
508 365 |
48 037 208 |
6 339 110 |
01:38:23 |
2,48% |
23 |
tablica.pl |
5 014 361 |
709 369 635 |
5 246 168 |
01:32:01 |
24,49% |
24 |
joemonster.org |
1 090 355 |
105 435 422 |
2 781 529 |
01:31:57 |
5,33% |
25 |
pb.pl |
379 176 |
8 136 452 |
486 925 |
01:27:56 |
1,85% |
26 |
pudelek.pl |
2 555 982 |
187 771 401 |
20 632 561 |
01:23:45 |
12,48% |
27 |
vod.pl |
3 318 842 |
30 337 108 |
545 895 |
01:21:00 |
16,21% |
28 |
wiocha.pl |
1 428 199 |
104 912 560 |
4 487 650 |
01:19:25 |
6,98% |
29 |
exsite.pl |
266 669 |
19 465 247 |
92 775 |
01:15:45 |
1,30% |
30 |
demotywatory.pl |
3 102 890 |
128 200 977 |
4 321 674 |
01:14:29 |
15,16% |
31 |
weszlo.com |
199 503 |
9 435 411 |
1 224 952 |
01:13:31 |
0,97% |
32 |
komixxy.pl |
569 848 |
26 096 160 |
1 706 282 |
01:09:33 |
2,78% |
33 |
cartoonnetwork.pl |
178 506 |
6 690 154 |
55 327 |
01:05:45 |
0,87% |
34 |
otomoto.pl |
4 361 976 |
288 272 399 |
5 483 252 |
01:03:56 |
21,31% |
35 |
dladzieci.pl |
245 888 |
16 000 474 |
198 170 |
01:03:50 |
1,20% |
36 |
gazeta.pl |
9 427 759 |
439 735 696 |
40 387 834 |
01:00:53 |
46,05% |
W skali roku zdecydowanie najbardziej zwiększył się czas, który internauci spędzają na Ipla.tv - w maju br. przeciętny użytkownik korzystał ze strony aż 17 razy dłużej niż rok wcześniej. To efekt rozszerzenia oferty serwisu - obecnie można w nim bez pobierania aplikacji Ipla przeglądać dostępne w niej materiały wideo.
O 66 proc. wydłużył się średni czas korzystania z DlaDzieci.pl, o 52 proc. - z Kreskoweczki.pl, o 47 proc. - z Exsite.pl, o 46 proc. - z Open.fm, a o 44 proc. - z Tablica.pl.
Za to TVN24.pl - mimo rekordowo dużej liczby użytkowników i odsłon (zobacz szczegóły) - pod względem czasu na użytkownika stracił w skali roku 41 proc., TVN.pl - 34 proc., a Photoblog.pl - 31 proc. Nieco mniejsze spadki zanotowały TVNplayer.pl (26 proc. w dół) oraz Allegro.pl i Pudelek.pl (po 22 proc.).
eskaGO.pl przed rokiem funkcjonowała jako FabrykaMuzy.pl. Natomiast Fotka.pl, Demotywatory.pl, Komixxy.pl, Cartonnetwork.pl w maju ub.r. nie były objęte audytem site-centric.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
serwis |
czas na RU [godz:min:s] |
||
maj 2013 |
maj 2012 |
zmiana (proc.) |
|
rmfon.pl |
22:58:11 |
20:36:08 |
11,49% |
kurnik.pl |
12:27:27 |
12:38:44 |
-1,49% |
open.fm |
11:49:15 |
08:05:29 |
46,09% |
eskago.pl |
11:19:17 |
13:18:10 |
-14,89% |
tvnplayer.pl |
09:35:43 |
13:00:10 |
-26,21% |
tuba.pl |
07:53:08 |
09:41:26 |
-18,63% |
ling.pl |
07:49:59 |
05:35:33 |
40,06% |
radiozet.pl |
07:28:23 |
05:34:36 |
34,01% |
wp.pl |
05:26:19 |
06:02:10 |
-9,90% |
onet.pl |
04:43:12 |
05:41:35 |
-17,09% |
ipla.tv |
03:35:35 |
00:11:32 |
1769,22% |
interia.pl |
03:33:00 |
03:33:53 |
-0,41% |
allegro.pl |
03:23:41 |
04:23:37 |
-22,74% |
polskieradio.pl |
03:22:42 |
03:35:10 |
-5,79% |
tvn24.pl |
02:38:16 |
04:27:10 |
-40,76% |
kreskoweczki.pl |
02:23:46 |
01:34:38 |
51,92% |
tlen.pl |
02:13:57 |
02:45:48 |
-19,21% |
photoblog.pl |
02:04:12 |
03:00:33 |
-31,21% |
tvn.pl |
01:58:32 |
02:58:47 |
-33,70% |
o2.pl |
01:53:30 |
01:47:59 |
5,11% |
sportowefakty.pl |
01:38:23 |
01:45:54 |
-7,10% |
tablica.pl |
01:32:01 |
01:04:04 |
43,63% |
joemonster.org |
01:31:57 |
01:27:03 |
5,63% |
pb.pl |
01:27:56 |
01:28:21 |
-0,47% |
pudelek.pl |
01:23:45 |
01:48:08 |
-22,55% |
vod.pl |
01:21:00 |
01:11:33 |
13,21% |
wiocha.pl |
01:19:25 |
01:28:37 |
-10,38% |
exsite.pl |
01:15:45 |
00:51:20 |
47,56% |
weszlo.com |
01:13:31 |
01:24:42 |
-13,20% |
otomoto.pl |
01:03:56 |
01:10:43 |
-9,59% |
dladzieci.pl |
01:03:50 |
00:38:31 |
65,73% |
gazeta.pl |
01:00:53 |
01:14:38 |
-18,42% |
Dołącz do dyskusji: Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów