Grupa robocza Ad Goes Green opracuje ekorekomendacje dla producentów reklam
W ramach platformy Ad Goes Green powstała grupa robocza, która ma pomóc w wypracowaniu rekomendacji z obszaru ekologicznych rozwiązań w produkcji reklam. Pracami kieruje Jagoda Domańska.
Powstała grupa robocza, w skład której weszli przedstawiciele produkcji reklamowej i filmowej. Na czele grupy stanęła kierowniczka produkcji, Jagoda Domańska. Grupa konsultuje zbiór rekomendacji, które mają być publicznie prezentowane od początku przyszłego roku.
- Chcemy, żeby to były rzeczy łatwe do zastosowania i tym samym rzeczywiście przez producentów stosowane. Chcemy zaproponować takie sposoby działania, które będą przynosiły realny efekt - wymiernie obniżą ślad węglowy produkcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych.
Dokument z rekomendacjami powstaje jako jeden z efektów badania Ad Goes Green, mającego na celu sprawdzenie poziomu świadomości ekologicznej w branży produkcji reklam. - Okazało się, że potrzeba zmian jest duża, mówią o niej klienci, którzy wskazują na to nawet częściej niż producenci. Istnieje potrzeba kupowania produkcji realizowanych w bardziej ekologicznym modelu, nie wiadomo jednak, jak wybierać odpowiednich dostawców - opowiada Dworak.
W ramach Ad Goes Green, obok zbioru rekomendacji ma powstać raport na temat stanu świadomości ekologicznej w branży produkcji filmowej. Zdaniem Juliana Dworaka, w pierwszej kolejności Ad Goes Green może pomóc zmniejszyć ilość plastiku na planach produkcji reklamowych, wprowadzić tam zmiany w zasadach transportu produkcyjnego i cateringu.
- Ad Goes Green kierujemy nie tylko do branży produkcji reklamowej, ale też szeroko, do całej branży komunikacji marketingowej. Chcemy, żeby ta inicjatywa organicznie rosła, zobaczymy w którą stronę się rozwinie. KPR zainicjował to przedsięwzięcie, ale nie jest jego właścicielem - mówi nam Julian Dworak.
Ad Goes Green na rzecz ekologii w reklamie
Ad Goes Green to platforma powstała w listopadzie tego roku z inicjatywy Klubu Producentów Reklamowych, działającego przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Celem projektu jest zwiększenie świadomości ekologicznej w branży marketingowej. W pierwszej kolejności w ramach Ad Goes Green prowadzono badanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (reklamodawców, agencji reklamowych, domów produkcyjnych).
Dołącz do dyskusji: Grupa robocza Ad Goes Green opracuje ekorekomendacje dla producentów reklam