Google marką o najlepszej reputacji
Google i Sony znalazły się na czele opracowanego przez firmę konsultingową Reputation Institute rankingu, dotyczącego firm cieszących się największą reputacją na świecie.
Ranking został oparty na współczynniku Global Reputation Pulse, będącym wynikiem średniego stopnia zaufania, szacunku, podziwu i dobrych odczuć jakie badane w 24 krajach osoby miały wobec poszczególnych firm.
Badanie było podzielone na dwa etapy. W styczniu bieżącego roku Reputation Institute badał reputację 600 największych na świecie firm w ich rodzimych krajach. Najwyżej ocenione firmy z każdego z 32 państw zostały wybrane jako kandydaci do drugiego badania, w którym również oceniano najbardziej widoczne i najbardziej wartościowe marki, pod warunkiem że ich reputacja była wyższa niż średnia w danym kraju. Wynikiem tego drugiego, przeprowadzonego w maju badania jest finałowa lista 28 firm, które są dobrze oceniane nie tylko w swoich krajach, ale potrafiły też przenieść swój sukces na skalę globalną.
Ranking | Firma (kraj pochodzenia) | współczynnik Global Reputation Pulse |
1 | Google (USA) | 78.62 |
2 | Sony (Japonia) | 78.47 |
3 | The Walt Disney Company ( | 77.97 |
4 | BMW (Niemcy) | 77.77 |
5 | Daimler/Mercedes-Benz (Niemcy) | 76.83 |
6 | Apple (USA) | 76.29 |
7 | Nokia (Finlandia) | 76.00 |
8 | IKEA (Szwecja) | 75.60 |
9 | Volkswagen (Niemcy) | 75.55 |
10 | Intel (USA) | 75.39 |
11 | Microsoft (USA) | 74.47 |
12 | Johnson & Johnson (USA) | 74.12 |
13 | Panasonic (Japonia) | 73.67 |
14 | Singapore Airlines (Singapur) | 73.54 |
15 | Philips Electronics (Holandia) | 73.31 |
16 | L’Oreal (Francja) | 73.17 |
17 | IBM (USA) | 73.03 |
18 | Hewlett-Packard (USA) | 72.67 |
19 | Barilla (Włochy) | 72.45 |
20 | Nestle (Szwajcaria) | 72.37 |
21 | Ferrero (Włochy) | 72.36 |
22 | Samsung Electronics (Korea Płd.) | 71.62 |
23 | FedEx (USA) | 70.84 |
24 | Honda Motor (Japonia) | 70.82 |
25 | The Coca-Cola Company ( | 70.40 |
26 | Carlsberg (Dania) | 70.31 |
27 | Procter & Gamble (USA) | 70.21 |
28 | UPS (USA) | 70.07 |
Reputation Institute zbadał także jak te firmy były postrzegane w pięciu światowych regionach. Sony znalazło się w pierwszej piątce we wszystkich, a Google w czterech z nich (poza Azją).
Czołowe piątki w poszczególnych regionach:
Azja: 1. The Walt Disney Company, 2. Daimler/Mercedes Benz, 3. BMW, 4. Sony, 5. Singapore Airlines.
Europa Środkowa: 1. Sony, 2. BMW 3. Google, 4. Volkswagen, 5. Daimler/Mercedes Benz.
Ameryka Środkowa i Południowa: 1. Nestle, 2. Sony, 3. Google, 4. BMW, 5. Johnson & Johnson.
Ameryka Północna: 1. Johnson & Johnson, 2. Google, 3. Nestle, 4. The Walt Disney Company, 5. Sony.
Europa Północna: 1. Google, 2. IKEA, 3. Sony, 4. The Walt Disney Company, 5. Singapore Airlines.
Badanie wykazało także, że tylko pięć firm ma większą reputację w skali globalnej niż w kraju swojego pochodzenia. Są to Apple, Ford, Google, Nestle i Sony.
Dołącz do dyskusji: Google marką o najlepszej reputacji