Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o ponad 4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Super Express”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu gazety zarobiły z reklam - cennikowo i bez autopromocji - dokładnie 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji spadek przychodów reklamowych wyniósł 3,1 proc., ponieważ wydatki na autopromocję wzrosły o 12,1 proc.
>>> Dzienniki tracą, najbardziej „DGP” i „Rzeczpospolita”
Największe spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały najważniejsze dzienniki opiniotwórcze: „Rzeczpospolita” (Presspublica) zarobiła z reklam 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 12,4 proc. mniej. W mniejszym stopniu zmniejszyły się przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) - o 6,8 proc., i „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,7 proc., a także regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 7,4 proc., i darmowego „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 3,6 proc.
>>> Sprzedaż dzienników regionalnych: ostro w dół „Gazeta Lubuska” i „Nowiny”
Z drugiej strony „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam aż 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Mniejsze wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 14,6 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - 14,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” - 7,5 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
VIII.2011 | VIII.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 42 060 061 zł | 48 009 601 zł |
Polska | 20 442 378 zł | 21 943 772 zł |
Fakt | 14 045 313 zł | 14 438 479 zł |
Super Express | 8 957 705 zł | 5 737 572 zł |
Metro | 7 241 549 zł | 6 332 383 zł |
Rzeczpospolita | 6 596 757 zł | 8 904 348 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 4 340 474 zł | 3 788 246 zł |
Express Bydgoski | 3 107 013 zł | 3 355 001 zł |
Gazeta Pomorska | 2 828 155 zł | 2 630 065 zł |
Echo Miasta | 2 501 088 zł | 2 593 467 zł |
monitorowane tytuły razem | 140 005 542 zł | 146 212 501 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 152 436 024 zł | 157 298 590 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 12 430 482 zł | 11 086 089 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę