SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekordDziennika

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej iDziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), DziennikBałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasiew lipcu 2007.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lipcu 2007 roku cennikowewpływy z reklam do poziomu 68,81 mln zł, czyli o 8,68 mln zł wobecanalogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10,53 mln zł (3,51mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 10,32 mln zł (wzrost o 6,41mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,84 mln zł - o 1,85mln zł wobec analogicznego okresu 2006.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,77 mln rok temu do 6,32 mln złobecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lipcu 2007roku 175 677 668 zł wobec 158 832 534 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).

bezautopromocji
Rok /MiesiącVII.2007
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety175 677 668 zł
GAZETA WYBORCZA68 808 305 zł
RZECZPOSPOLITA10 537 055 zł
DZIENNIK10 327 745 zł
FAKT9 843 895 zł
DZIENNIKBAŁTYCKI6 325 741 zł
SUPER EXPRESS6 173 155 zł
GŁOSWIELKOPOLSKI4 979 626 zł
METRO4 900 161 zł
DZIENNIKZACHODNI4 540 230 zł
GŁOS DZIENNIKPOMORZA3 584 981 zł
bezautopromocji
Rok /MiesiącVII.2006
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety158 832 534 zł
GAZETA WYBORCZA60 123 297 zł
FAKT11 693 269 zł
RZECZPOSPOLITA7 023 831 zł
SUPER EXPRESS5 850 824 zł
DZIENNIKBAŁTYCKI5 779 384 zł
GŁOSWIELKOPOLSKI4 348 557 zł
DZIENNIK4 286 971 zł
DZIENNIKZACHODNI3 449 747 zł
DZIENNIK POLSKI3 415 499 zł
METROPOL3 334 123 zł


dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w lipcu 2007 roku (zautopromocją):

zautopromocją
Rok /MiesiącVII.2006VII.2007
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja433728 280 zł481 901 612 zł
Radio96 569163 zł122 254 967 zł
Gazety164108 204 zł184 112 403 zł
Magazyny167008 512 zł187 183 995 zł
Kina18 128548 zł27 547 677 zł
Razem879 542 707 zł1 003 000 654

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekordDziennika

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl