Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekordDziennika
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej iDziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), DziennikBałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasiew lipcu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lipcu 2007 roku cennikowewpływy z reklam do poziomu 68,81 mln zł, czyli o 8,68 mln zł wobecanalogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10,53 mln zł (3,51mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 10,32 mln zł (wzrost o 6,41mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,84 mln zł - o 1,85mln zł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,77 mln rok temu do 6,32 mln złobecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lipcu 2007roku 175 677 668 zł wobec 158 832 534 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | VII.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 175 677 668 zł |
GAZETA WYBORCZA | 68 808 305 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 537 055 zł |
DZIENNIK | 10 327 745 zł |
FAKT | 9 843 895 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 6 325 741 zł |
SUPER EXPRESS | 6 173 155 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 4 979 626 zł |
METRO | 4 900 161 zł |
DZIENNIKZACHODNI | 4 540 230 zł |
GŁOS DZIENNIKPOMORZA | 3 584 981 zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | VII.2006 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 158 832 534 zł |
GAZETA WYBORCZA | 60 123 297 zł |
FAKT | 11 693 269 zł |
RZECZPOSPOLITA | 7 023 831 zł |
SUPER EXPRESS | 5 850 824 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 5 779 384 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 4 348 557 zł |
DZIENNIK | 4 286 971 zł |
DZIENNIKZACHODNI | 3 449 747 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 415 499 zł |
METROPOL | 3 334 123 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w lipcu 2007 roku (zautopromocją):
zautopromocją | ||
Rok /Miesiąc | VII.2006 | VII.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 433728 280 zł | 481 901 612 zł |
Radio | 96 569163 zł | 122 254 967 zł |
Gazety | 164108 204 zł | 184 112 403 zł |
Magazyny | 167008 512 zł | 187 183 995 zł |
Kina | 18 128548 zł | 27 547 677 zł |
Razem | 879 542 707 zł | 1 003 000 654 |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekordDziennika