„Gazeta Wyborcza” z nową platformą do płatnych treści w sieci, rośnie liczba subskrybentów
Agora wdrożyła własną platformą technologiczną do sprzedaży subskrypcji treści „Gazety Wyborczej” w intrenecie. Spółka zapewnia, że liczba subskrybentów płatnej oferty „GW” w sieci cały czas rośnie, ale nie podaje szczegółów.
- Na koniec czerwca mieliśmy więcej subskrybentów płatnej cyfrowej oferty „Gazety Wyborczej” niż na koniec ub.r. - informuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory. Nie ujawnia jednak konkretnych statystyk, zaznaczając jedynie, że dynamika przyrostu użytkowników nie jest już tak duża jak pod koniec ub.r.
Jak podawaliśmy, na koniec ub. r. liczba użytkowników korzystających z płatnego dostępu do treści „GW” w internecie osiągnęła poziom 54,9 tys. (więcej na ten temat). Oznaczało to duży wzrost w porównaniu z III kwartałem ub.r., na którego koniec liczba subskrypcji wynosiła tylko 21,2 tys.
Hojka zaznacza, że nastąpiły pewne fluktuacje liczby użytkowników związane z uruchomieniem w czerwcu br. własnej platformy technologicznej Agory do sprzedaży cyfrowych treści. Zastąpiła ona w tym zakresie platformę Piano Media.
Prezes Agory wylicza, że wdrożenie własnej platformy ma szereg zalet. Pozwala bowiem na kontrolę nad procesem sprzedaży i bardziej efektywne zarządzanie nim, pełną elastyczność kształtowania oferty oraz na zmniejszenie kosztów.
Agora nadal jednak współpracuje z Piano Media, bo „Gazeta Wyborcza” znajduje się też w ramach swojej szerokiej oferty subskrypcji tytułów pochodzących od różnych wydawców. Piano sprzedaje też dostęp do magazynów Agory.
System płatnego dostępu do treści w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” wystartował w lutym 2014 roku. Agora zastosowała system oparty o tzw. metered paywall - po przeczytaniu 10 darmowych artykułów w miesiącu (we wszystkich serwisach) użytkownik zostaje przekierowany do okna płatności i może wybrać jeden z trzech pakietów: „Wyborcza”, „Wyborcza Plus” lub „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat).
W czerwcu br. serwis Wyborcza.pl zanotował 2,83 mln użytkowników i 34,2 mln odsłon, a najpopularniejszy z lokalnych działów Gazeta.pl, warszawski - 937 tys. użytkowników i 7,2 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z nową platformą do płatnych treści w sieci, rośnie liczba subskrybentów