„Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”
Tylko „Sport” zanotował w okresie od marca do sierpnia br. niewielki wzrost czytelnictwa wśród dzienników względem analogicznego okresu ub.r. Pozostałe tytuły zakończyły to półrocze na minusie, a wśród nich sporo straciła „Gazeta Wyborcza”.
Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia br. sięgało 12,18 proc. czytelników, czyli o 0,56 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,37 proc. do 11,51 proc.
Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł w dół o 0,32 pkt. proc. i wyniósł 5,39 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.
Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotował tylko będący na pozycji dziewiątej katowicki „Sport”, który zyskał jednak tylko 0,02 pkt. proc.
marzec - sierpień 2012 | marzec - sierpień 2011 | |
procent respondentów | ||
Fakt | 12,18% | 12,74% |
Gazeta Wyborcza | 11,51% | 13,37% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,39% | 5,71% |
Super Express | 5,03% | 5,91% |
Przegląd Sportowy | 3,40% | 3,50% |
Rzeczpospolita | 3,18% | 4,03% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 1,84% | 2,19% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,81% | 2,34% |
Sport | 0,56% | 0,54% |
Gazeta Podatkowa | 0,56% | 0,71% |
Puls Biznesu | 0,26% | 0,35% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,16% | 0,18% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”