SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Wyborcza" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wysoko Wirtualnemedia.pl

W marcu na czele najbardziej opiniotwórczych mediów była "Gazeta Wyborcza" - do jej informacji inne redakcje w kraju odwoływały się ponad 2,5 tys. razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Drugie miejsce utrzymuje stacja RMF FM, na którą polskie media powoływały się blisko 2,3 tys. razy. Podium zamyka portal Onet z wynikiem 2,2 tys. cytowań. Najwyższy awans w rankingu głównym odnotowało radio TOK FM. Wirtualnemedia.pl ponownie w ścisłej czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych.

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

Marcowy ranking "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" otwiera "Gazeta Wyborcza" z liczbą ponad 2,5 tys. odwołań w innych mediach. Dziennik odnotował tym samym wzrost cytowań o blisko 100 proc. Zdecydowany skok liczby cytowań zauważono w drugiej połowie marca w związku z publikacją Agnieszki Kublik o wielowariantowym sondażu dotyczącym preferencji partyjnych. Z badania wynika, że opozycja miałaby szansę wygrać wyłącznie w przypadku startu z jednej listy wyborczej.

Na drugim miejscu zestawienia znalazło się RMF FM wzmiankowane blisko 2,3 tys. razy. Podium z awansem o trzy miejsca zamyka Onet, na który dziennikarze innych mediów powoływali się 2,2 tys. razy.

Najwyższy awans aż o trzydzieści pięć pozycji względem poprzedniego zestawienia zanotowało radio TOK FM z liczbą prawie 800 powołań.

Wirtualnemedia.pl w ścisłej czołówce redakcji internetowych

Na pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce powraca Onet z liczbą 2,2 tys. odwołań. Redakcja jako pierwsza dotarła do treści zeznań wiceministra Jacka Żalka w sprawie toczącego się śledztwa na temat dotacji przyznawanych przez Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Drugie miejsce zajmuje Wirtualna Polska z liczbą ponad 2,1 tys. wzmianek w innych tytułach. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1,1 tys.).

Miejsce czwarte zajmuje portal Wirtualnemedia.pl, którego informacje były cytowane w marcu 585 razy.

"Gazeta Wyborcza" liderem tytułów prasowych

Z wynikiem 2,5 tys. cytowań liderem zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych IMM jest "Gazeta Wyborcza". Tym razem na miejscu drugim znalazła się "Rzeczpospolita", na której informacje inne redakcje w kraju powoływały ponad 1,8 tys. razy. Zaledwie trzy cytowania mniej odnotował "Fakt", który jednocześnie zamyka podium rankingu z liczbą 1814 cytatów.

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników znalazła się "Viva" – w marcu gazeta odnotowała wzrost o dwie pozycje z liczbą 334 cytowań w innych mediach przed "Wprost" i "Newsweekiem".

Pierwszą trójkę najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera "Twój Styl", za nim "Forbes" i "Press".

TVN24 cytowany najczęściej po reportażu „Franciszkańska 3”

TVN24 z wynikiem ponad 2 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Najwyższy skok liczby publikacji stacja odnotowała tuż po publikacji reportażu Marcina Gutowskiego „Franciszkańska 3”, w którym autor szukał odpowiedzi na pytanie, czy Jan Paweł II wiedział o skandalach pedofilskich w Kościele.

 

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN (około 1,5 tys. cytowań). Z kolei podium z awansem o jedno miejsce względem lutego zamyka TVP Info (1,3 tys.).

W kategorii stacji radiowych liderem jest RMF FM, wyprzedzając Radio ZET i TOK FM.

BI i "Rz" w czołówce mediów ekonomiczno-biznesowych

Na pierwsze miejsce w zestawieniu portali biznesowych awansuje tym razem Business Insider (532 wzmianek), dalej Money z liczbą 466 cytowań, a miejsce trzecie zajmuje Bankier (188).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" (1,8 tys.). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (957), a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Pulsu Biznesu" (189).

Abczdrowie w TOP 5 mediów o tematyce zdrowotnej

Pozycję lidera w niedawno wprowadzonej przez IMM kategorii mediów o tematyce zdrowotnej zajmuje utrzymuje kwartalnik "Rynek Zdrowia", na który dziennikarze powoływali się w marcu 165 razy. Miejsce drugie należy do Pulsu Medycyny (124 cytowań), a podium zamyka Medonet (58).

Radio Poznań liderem mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych należy do Radia Poznań cytowanego w marcu 133 razy.

Kolejne miejsce zajmuje "Gazeta Krakowska", na której publikacje powoływano się w marcu 113 razy. Awans o osiem pozycji i ostatnie miejsce na podium zdobywa "Gazeta Wrocławska", cytowana przez inne tytuły w kraju 97 razy.

Agora liderem zestawienia wydawnictw

Na pozycji lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw po raz pierwszy pojawia się Agora, której redakcje monitorowane w ramach badania ("Gazeta Wyborcza", Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,2 tys. razy.

Na drugim miejscu jest Ringier Axel Springer z łącznym wynikiem 6 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Business Insider, "Fakt", "Forbes", "Newsweek", Noizz, Onet, Medonet, Plejada i "Przegląd Sportowy".

Podium zamyka TVN Warner Bros. Discovery (TVN24, TVN, TVN24 Biznes i świat, TVN Turbo) której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 3,5 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Analizę częstotliwości 40 624 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 marca 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wysoko Wirtualnemedia.pl

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
skot
czyli co zrobić żeby być najbardziej "opiniotworczym"?. Wypuśćic coś prowokacyjnego, tak jak to badanie i wszyscy gadają. Głównie mediaworkerzy bo dla większości mieszkańców w PL to jeden z wielu sondaży. Żyjcie dalej w swojej środowiskowej bańce. GW opiniotwórcza to była ale ze 20 lat temu.
51 14
odpowiedź
User
Krasawica
,,Oczywiście" Wyborcza Agory i,,oczywiście" największy skok Tok FM Agory...
Bankrutująca Agora, de facto zbankrutowana Wyborcza oraz tłum pomagierów zachęcających do kupowania akcji bankruta.
Baaaaaaaardzo wpływowa firma, bardzo...
Wszystko opada (w tym lurs Agory).
47 16
odpowiedź
User
Zeus
Gazeta wybiórcza- bankrut, wirtualne media, - zakłamane lewactwo, co cenzuruje niewygodne wpisy. ...
0 0
odpowiedź