SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rusza serwis Koszalin.wyborcza.pl

W środę 2 czerwca rusza 30. serwis lokalny „Gazety Wyborczej” (Agora) - Koszalin.wyborcza.pl. Będą go tworzyć Bogdan Stech i Magda Omilianowicz przy wsparciu szczecińskiego zespołu dziennika.

Agora zaznacza, że Koszalin to „największa miejscowość między Szczecinem a Trójmiastem i druga największa na Pomorzu Zachodnim. To centrum, ku któremu w naturalny sposób ciąży wschodnia część województwa. Ważny ośrodek przemysłowy - z firmami m.in. w koszalińskiej strefie ekonomicznej, akademicki (trzy uczelnie) i kulturalny (z własnym teatrem, filharmonią, muzeum). To także rejon turystyczny, który - zwłaszcza latem - obsługuje liczony w milionach noclegów ruch na środkowej części bałtyckiego wybrzeża między Kołobrzegiem a Darłowem”.

„Inauguracja koszalińskiego serwisu „Wyborczej" jest szczególna także z innego ważnego powodu: to już 30. serwis lokalny »Wyborczej« i 3. uruchomiony w tym roku - po wałbrzyskim i zakopiańskim. Nie ma innego dziennika w Polsce, który ma tak rozbudowaną sieć” –  mówi cytowany w komunikacie Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej", szef redakcji lokalnych. „O czym będziemy pisać w tym mieście? O dziejących się zmianach, o inwestycjach, komunikacji, kulturze, także o lokalnej polityce. W sezonie letnim na Koszalin.wyborcza.pl będziemy dodatkowo stawiać na ciekawe i przydatne informacje dla turystów wypoczywających nad morzem” - dodaje.

W zespole Bogdan Stech i Magda Omilianowicz

Przygotowywaniem tekstów do serwisu Koszalin.wyborcza.pl zajmie się przede wszystkim Bogdan Stech. Z prasą związany nieprzerwanie od 1998 roku, pracował m.in. w „Głosie Pomorza" i „Głosie Koszalińskim". Początkowo był dziennikarzem, a następnie redaktorem online i zastępcą redaktora naczelnego do spraw online. Uruchamiał i nadzorował lokalne serwisy internetowe tych dzienników. Był też szefem tygodnika „Moje Miasto Szczecin". Jako redaktor pracował również dla portalu Purepc.pl, a ostatnio w koszalińskim oddziale „Super Expressu". Najchętniej zajmuje się tematyką miejską, społeczną, historią i wojskowością. Jest autorem trzech książek o wojnie w Wietnamie.

Z serwisem będzie współpracować także Magda Omilianowicz - dziennikarka, autorka 15 książek reporterskich i podróżniczych oraz reportaży telewizyjnych. Pisała m.in. dla „Głosu Koszalińskiego", „Miliardera", „Polityki", prasy kobiecej, nowojorskiego „Kuriera Plus" i holenderskiego „Reve", a także dla Podroze.gazeta.pl. Od pół roku jest naczelną miesięcznika „Dialog ART" działającego przy Teatrze „Dialog" w Koszalinie. W 2017 roku prezydent Koszalina uhonorował ją Nagrodą Prezydenta w dziedzinie kultury.

Serwis Koszalin.wyborcza.pl będzie wspierany przez szczecińską redakcję „Gazety Wyborczej", którą kieruje Jerzy Połowniak.

W latach 90. w Koszalinie „Wyborcza” miała stacjonarną redakcję, od kilku lat tematyczne strony „Wieści z Koszalina” ukazywały się w piątkowych wydaniach „Tygodnika Szczecin” dostępnego na całym Pomorzu Zachodnim z „Wyborczą”.

Inauguracji nowego serwisu „Wyborczej" towarzyszy akcja promocyjna. Od 2 do 8 czerwca potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy", „Wolną Sobotę", „Duży Format" i „Ale Historię". Na łamach „Wyborczej" pojawią się artykuły związane z Koszalinem i wybrzeżem środkowym, m.in. o nowym koszalińskim amfiteatrze; o tym, co o zostało z planów budowy polskiego Dubaju, czyli Beach City w Mielnie; o siedmiu miejscach wartych odwiedzenia, oddalonych o trzy kwadranse jazdy od Koszalina oraz o Eryku Pomorskim z Darłowa, królu Szwecji, Danii i Norwegii, który skończył jako pirat.

Kampania serwisu Koszalin.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe i autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował zespół promocji „Gazety Wyborczej".

W tym roku „Wyborcza” otworzyła serwisy piszące o Wałbrzychu i Zakopanem, planowane są kolejne.

Według danych PBC w lutym br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 59 914 egz., po spadku rok do roku o 32,2 proc. Z cyfrowej subskrypcji „GW” na koniec marca korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Największy wpływ na to miały zamknięcie kin Helios i spadek przychodów Grupy AMS zajmującej się reklamą zewnętrzną.

Dołącz do dyskusji: Rusza serwis Koszalin.wyborcza.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl