Ferrero wybrało Mindshare do globalnej obsługi mediowej
Producent słodyczy, firma Ferrero (należą do niej takie marki, jak Kinder Bueno, Nutella, Tic-Tac, Ferrero Rocher) wybrał do obsługi globalnego budżetu mediowe agencję Mindshare (GroupM/WPP). W Polsce obsługą w tym zakresie zajmuje się Vizeum (Dentsu Aegis Network Polska).
Dotychczas na poziomie globalnym planowaniem i zakupem mediów dla Ferrero zajmowała się agencja PHD należąca do Omnicomu.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że przetarg dotyczył obsługi mediowej na większości rynków na świecie. Nie ujawniono liczby i nazw uczestniczących w nim agencji ani też tego, czy koordynowała go zewnętrzna firma doradcza.
Szacuje się, że globalny budżet mediowy Ferrero wynosi od 400 do 950 mln dolarów.
Rzecznik prasowy Ferrero USA potwierdził, że Mindshare zajmie się obsługą mediową firmy w zakresie strategii oraz planowania i zakupu mediów na rynku amerykańskim.
W Polsce od 2013 roku media do kampanii Ferrero kupuje dom mediowy Vizeum należący do Dentsu Aegis Network. Agencja w ostatnich tygodniach obroniła budżet tego klienta w przetargu prowadzonym lokalnie, na polskim rynku. Agencja nie odpowiedziała na nasze pytania dotyczące kontynuacji współpracy.
W kwietniu Ferrero ogłosiło plan przejęcia w tym roku wielu kultowych marek od firmy Kellogg, w tym Keebler Piecerust, Famous Amos Cookies i Little Brownie Bakers za 1,3 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Ferrero wybrało Mindshare do globalnej obsługi mediowej