„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
W styczniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei największy wzrost osiągnął „Parkiet”.
Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w styczniu 2014 roku wyniosła 348 353 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku zmniejszyła się o 2,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 163 335 egz., notując wzrost o 3,07 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 12,18 proc. i wyniosła 130 282 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,56 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 69,66 proc.
Z piątego na szóste spadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W styczniu br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 21 299 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 27 proc.
Natomiast największy wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 65,75 proc. do 1 684 egz.
Warto dodać, iż największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 67,78 proc.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 352 068 | 352 068 | 348 353 | 3 482 | 361 621 | 361 621 | 357 942 | 3 581 |
Super Express | 164 776 | 164 056 | 163 335 | 721 | 159 998 | 159 278 | 158 466 | 812 |
Gazeta Wyborcza | 208 968 | 187 032 | 130 282 | 54 829 | 236 118 | 217 902 | 148 346 | 67 483 |
Przegląd Sportowy | 33 136 | 33 136 | 32 169 | 590 | 34 706 | 34 706 | 33 885 | 701 |
Dziennik Gazeta Prawna | 72 101 | 62 817 | 27 752 | 26102 | 99 036 | 64 941 | 28 955 | 28486 |
Gazeta Polska Codziennie | 21 785 | 21 783 | 21 299 | 131 | 29 813 | 29 813 | 29 178 | 119 |
Rzeczpospolita | 59 076 | 56 383 | 10 777 | 38 215 | 77 190 | 63 014 | 12 631 | 45 368 |
Puls Biznesu | 15 856 | 11 193 | 1 807 | 6 879 | 16 465 | 11 799 | 2 007 | 7 695 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 907 | 4 357 | 1 684 | 1 472 | 6 474 | 3 766 | 1 016 | 2 312 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”