„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu, tylko „Rzeczpospolita” na plusie
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszym półroczu br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszym półroczu 2017 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 267 625 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,26 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,86 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 131 431 egz., notując spadek o 6,62 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 20,91 proc. i wyniosła 79 209 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,93 proc.
Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średni wynik poszedł do góry o 0,13 proc. do 8 423 egz. Tytuł ten w rankingu był siódmy.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu, tylko „Rzeczpospolita” na plusie
Aż tak źle to nie ale wychodzi zaangażowanie GW w radykalne eventy i dlatego traci umiarkowanych czytelników. Prawdopodownie powieli ścieżkę Trybuny Ludu, czyli zjazd do 30 tys i potem jeszcze 2-3 lata wegetacji