Facebook rezygnuje z wprowadzenia reklam w WhatsApp. Skupi się na innych formach komunikacji marek
Facebook zrezygnował z projektu wprowadzenia reklam w komunikatorze WhatsApp - wynika z nieoficjalnych informacji. We wcześniejszych założeniach reklamy miały stanowić sposób na monetyzację popularnej aplikacji, jednak według spekulacji Facebook wycofał się z pomysłu w obawie przed reakcją internautów. Teraz zamierza zaoferować markom inne formy komunikacji z użytkownikami WhatsApp.
WhatsApp to należący do Facebooka popularny komunikator, z którego obecnie korzysta na całym świecie ok. 1,5 mld użytkowników. Platforma znalazła się na 3. miejscu najczęściej ściąganych aplikacji mobilnych w 2019 r.
Sposób na zarabianie
Pomimo swojej dużej popularności WhatsApp nie przynosi Facebookowi przychodów, bowiem dostęp do aplikacji jest całkowicie darmowy, a korzystanie z niej nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami czy mikropłatnościami.
Poszukując sposobów na monetyzację WhatsApp w listopadzie 2018 r. Facebook zapowiedział po raz pierwszy pojawienie się reklam w tym komunikatorze. Z kolei w połowie ub.r. Facebook potwierdził, że reklamy pojawią się w WhatsApp w 2020 r.
W założeniach reklamy miały się pojawiać w sekcji „Status". Zamiast imienia i nazwiska osoby użytkownik zobaczyłby nazwę marki, o której będzie mógł dodatkowo przeczytać po kliknięciu w reklamę (podobnie jak w Stories na Instagramie).
WhatsApp bez reklam
Teraz okazało się że Facebook zmienił swoje plany reklamowe związane z WhatsApp. Jak poinformował dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na własnych źródłach koncern kierowany przez Marka Zuckerberga porzucił projekt emitowania reklam w komunikatorze, a zespół prowadzący prace nad tym rozwiązaniem został zlikwidowany.
Facebook nie skomentował rezygnacji z reklam w WhatsApp. Według nieoficjalnych doniesień firma nie zarzuciła definitywnie tych planów, a jedynie odsunęła je w czasie. Powodem mają być m.in. obawy o negatywne reakcje użytkowników na wprowadzenie reklam. Obecnie Facebook zamierza się skoncentrować na innych formach komunikacji pomiędzy firmami a użytkownikami WhatsApp.
W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.
Dołącz do dyskusji: Facebook rezygnuje z wprowadzenia reklam w WhatsApp. Skupi się na innych formach komunikacji marek