Facebook będzie blokować reklamy nierzetelnym firmom
Facebook będzie mógł blokować możliwość zamieszczania reklam w serwisie przez nierzetelne firmy. Nowa funkcjonalność będzie wykorzystywała opinie klientów niezadowolonych z jakości świadczonych usług.
Zmiany w zasadach korzystania z Facebooka, które we wtorek weszły w życie, mają być kolejnym krokiem koncernu w stronę walki z nieprawidłowym wykorzystaniem udostępnianych przez Facebooka narzędzi reklamowych. Zdaniem firmy, mają one przede wszystkim być odpowiedzią na "negatywne doświadczenia zakupowe" klientów, którzy tracą pieniądze i zaufanie do serwisu - zauważa The Verge.
Przedmiotem zainteresowania Facebooka mają być przede wszystkim problemy związane z obsługą klienta, jakością produktów i czasem dostawy. Jeśli firma regularnie nie spełnia obiecywanych wcześniej standardów dla swojej działalności i zawodzi oczekiwania klientów, ryzyko problemów z zamieszczaniem reklam na Facebooku dla takiego podmiotu będzie wzrastać - wskazuje serwis.
W myśl nowych zasad korzystania z serwisu Facebooka będzie wysyłał powiadomienia użytkownikom, którzy dokonali zakupów dzięki reklamie zamieszczonej na platformie społecznościowej. Ma w nich być zawarta prośba o kompleksową ocenę transakcji. Klienci, którzy nabyli produkty dzięki reklamie na Facebooku będą mogli także zamieszczać komentarze na temat firm na specjalnie przygotowanych w tym celu stronach na platformie społecznościowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że będzie kontaktował się z firmami celem wyjaśnienia negatywnych opinii i problemów, o ile będą one dotyczyły znaczącej liczby klientów. Jeśli notowania firmy nie poprawią się po ostrzeżeniu ze strony Facebooka, serwis zacznie ograniczać liczbę reklam, którą dana firma może zamieścić w ramach platformy. W ostateczności, jeśli wezwania do poprawy jakości świadczonych usług nie powiodą się, firma może być całkowicie wykluczona z możliwości reklamowania się na Facebooku.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie blokować reklamy nierzetelnym firmom