endorfina events podsumowuje rok 2016
Rekordowa ilość projektów i najwyższa w historii skala obrotów - 21 mln PLN. Tytuł agencji roku, nowi klienci, zagraniczne projekty, pierwszy w branży srebrny miecz KTR. O tym jak agencja zakończyła 2016 rok opowiada zarząd spółki: Agnieszka Sołtysiak, Michał Kaleta i Maciej Ledzion.
Zmiany w Zarządzie i strukturze udziałowej:
Agnieszka Sołtysiak (Partner, Prezes Zarządu): Rok 2016 to pierwszy rok, gdy po zmianach w strukturze agencji Michał Kaleta samodzielnie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego. Michał jest z nami praktycznie od samego początku istnienia agencji i przeszedł w niej wszystkie szczeble kariery – to bardzo miłe patrzeć, jak ktoś tak pięknie się rozwija i dorasta biznesowo, to również bardzo ważne by na kluczowym stanowisku pracował człowiek, do którego ma się stuprocentowe zaufanie.
Maciej Ledzion (Partner, Członek Zarządu): Przez kilka ostatnich lat, we troje z Agnieszką i Michałem sprawdziliśmy się w wielu, czasem bardzo trudnych sytuacjach, co daje nam pewność, że patrzymy w tym samym kierunku. I dlatego w pierwszej połowie roku umożliwiliśmy Michałowi wejście do zarządu spółki oraz zakup pakietu udziałów. To zdecydowanie najbardziej kluczowa decyzja jaką podjęliśmy w 2016 roku.
Michał Kaleta (Partner, Członek Zarządu):
Pieniądze:
Przez ostatnie 12 miesięcy zrealizowaliśmy projekty o łącznej wartości ponad 21 mln złotych netto. To zdecydowany rekord, zwiększyliśmy skalę o prawie 3mln złotych, w stosunku do roku 2016, utrzymując dwucyfrową dynamikę wzrostu. Nie zwalniamy tempa. Prowadzimy stabilny biznes oparty na zdywersyfikowanej grupie klientów. Mamy za sobą zarówno duże, jak i małe projekty, cieszymy się z tego, że coraz większa jest grupa klientów, z którymi pracujemy regularnie.
Od lat prowadzimy statystyki i te również utwierdzają nas w przekonaniu, że endorfina events jest bardzo mocną marką. Na ponad 400 zapytań jakie dostaliśmy, odpowiedzieliśmy na prawie 300, realizując 125 projektów. Biorąc pod uwagę fakt, że 18 wciąż czeka na rozstrzygnięcie, 12 przygotowaliśmy, żeby zaprezentować się przed podpisaniem umowy ramowej, a 58 decyzją klienta nie wyłoniły zwycięzcy, obliczyliśmy, że mamy ponad 60% skuteczność. To wyjątkowy wynik. Już dziś wiemy o 14 projektach na 2017 rok, które na pewno zrealizujemy.
Ludzie:
Nasi pracownicy to nasz największy atut. Wciąż mamy szczęście skupiać bardzo zdolnych, kreatywnych i pełnych energii ludzi. Rok kończymy zespołem liczącym 26 osób. Powiększyliśmy dział kreacji o 2 dodatkowe osoby, daliśmy 2 awanse seniorskie, zatrudniamy doświadczonych pracowników. Wraz z początkiem roku dokonaliśmy podziału działu produkcji na 3 mniejsze teamy produkcyjne. Podzieliliśmy naszych klientów na grupy obsługiwane przez dedykowane zespoły. Dziś, po roku pracy w takiej strukturze możemy śmiało powiedzieć, że to była bardzo dobra decyzja - bliższe relacje z klientem, lepsze zrozumienie jego potrzeb oraz ciągłość w obsłudze „akanckiej" budują naszą wiarygodność w oczach klientów.
Dbamy również o rozwój naszych pracowników. Wprowadziliśmy indywidualne budżety, które pracownicy wykorzystują na podnoszenie swoich kwalifikacji i czerpanie inspiracji.
Od dłuższego czasu udzielamy się w mediach, konferencjach, dzielimy się wiedzą. Jako lider staramy się kształtować rynek eventowy, również poprzez udział w grupach roboczych stowarzyszeń branżowych.
Najważniejsze wydarzenia:
Ukoronowaniem ciężkiej pracy całego zespołu jest tytuł Agencji Eventowej Roku jaki otrzymaliśmy w wyniku badania przeprowadzonego przez Media&Marketing Polska i Millward Brown. 2016 obfitował też w inne nagrody: Srebrny KTR, MP Power Award, Golden Arrow oraz Brązowy Spinacz. Nagrody dają dużo motywacji do dalszej pracy i wiary, że nasza codzienna praca jest wartościowa.
Zrealizowaliśmy kilka głośnych projektów, w tym 20- lecie Onet RASP, 20- lecie T-mobile w Polsce, H&M Królestwo, czy launch Seata Ateca. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność produkować telewizyjne gale: Ekstraklasy i Ekstraligi Żużlowej oraz największą modową imprezę w kraju - Flesz Fashion Night. Mamy też już duże doświadczenie za granicą, realizowaliśmy projekty w Pradze, Bukareszcie, Porto, Limassol, Budapeszcie i Atenach.
Co dla nas bardzo ważne - doskonale idzie nam praca w konsorcjach. Wygraliśmy i zrealizowaliśmy kilka projektów, gdzie naszymi partnerami były agencje o kompetencjach komplementarnych do naszych. Zaangażowaliśmy się również w ciekawy projekt pro bono. Szczegóły wkrótce!
Klienci
Oprócz zacieśniania relacji z obecnymi klientami, rozpoczęliśmy współpracę z takimi firmami jak: Adidas, Samsung, Seat, Nespresso, HB Reavis, Skandia/Vienna Insurance i pracuj.pl. To duży sukces i dowód na to, że zarówno nasza produkcja jak i kreacja cieszą się zaufaniem klientów.
Mamy coraz większa ilość zleceń, które realizujemy w ramach stałej obsługi. To oznaka dojrzałych relacji i zaufania na linii agencja – klient. Finalizujemy również rozmowy na temat pierwszego w naszej agencji modelu finansowego na zasadzie retainer.
Plany na 2017
Jesteśmy mocno rozpędzeni i nie zamierzamy zwalniać. Widzimy, że kierunek, który obraliśmy jest właściwy. Dalej planujemy inwestować w relacje z obecnymi klientami i zdobywanie kolejnych. Wierzymy też, że upselling to dobre narzędzie do rozwijania biznesu. Będziemy też poszerzać kompetencje twarde i miękkie w zespole oraz zacieśniać współpracę z partnerami z agencji komplementarnych, żeby nasza oferta była jeszcze mocniejsza.