eMarketer obniża prognozę dla rynku reklamy w serwisach społecznościowych
2,18 miliarda dolarów zostanie w bieżącym roku wydanych na całym świecie na reklamy w serwisach społecznościowych.
To o 9 procent więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym - prognozuje firma eMarketer, która jeszcze w marcu zakładała tutaj 17-procentowy wzrost.
Tempo wzrostu ma zdecydowanie przyśpieszyć w kolejnych latach. Na 2010 rok analitycy eMarketera zakładają, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych zwiększą się na całym świecie o 18 procent (do 2,565 mld USD), a w roku 2011 o kolejne 12 procent (do 2,885 mld USD).
Główną przyczyną obniżenia prognozy jest sytuacja na rynku amerykańskim, gdzie firma zakłada 3-procentowy spadek nakładów w bieżącym roku (do 1,14 mld USD). Tymczasem poza USA nakłady mają wzrosnąć o 27 procent (do 1,04 mld USD).
Dołącz do dyskusji: eMarketer obniża prognozę dla rynku reklamy w serwisach społecznościowych