eMarketer: 61,8 mld USD na reklamę online w 2010 r.
Zeszły rok był bolesny dla światowej gospodarki, ale rynek internetowej reklamy zdołał oprzeć się kryzysowi. Co prawda całkowite nakłady na reklamę poszły w dół, ale w przypadku reklamy online odnotowano 2-proc. wzrost, do 55,2 miliarda dolarów.
Firma eMarketer prognozuje, że rok 2010 przyniesie w przypadku tego sektora powrót do wzrostu dwucyfrowego. Globalne wydatki na internetową reklamę mają zwiększyć się o 11,9 proc., do 61,8 miliarda dolarów, a ponad 10-proc. tempo wzrostu ma zostać utrzymane co najmniej do roku 2014.
"Pomimo, że globalna gospodarka powoli i nierówno wraca do normy, w 2014 roku wydatki na reklamę online mają sięgnąć 96,8 miliarda dolarów, przy średnim rocznym tempie wzrostu na poziomie 11,9 proc. Takie wskaźniki nie zostaną osiągnięte w żadnym innym sektorze medialnym" - stwierdził Jared Jenks z eMarketera.
W 2009 roku blisko 3/4 ogółu pieniędzy na internetową reklamę zostało wydanych w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Jednak te dojrzałe rynki będą teraz rozwijać się wolniej niż rynki wschodzące w regionie Azji i Pacyfiku, Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.
eMarketer szacuje także, że udział internetu w całkowitych wydatkach reklamowych na świecie zwiększy się z 11,9 proc. w 2009 roku do 17,2 proc. w roku 2014.
"Przyczyny tego wzrostu udziału są jasne. Internet jest bardziej wymierny i bardziej skuteczny, jak również jest miejscem, gdzie ludzie spędzają coraz więcej swojego czasu" - powiedział Jenks.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: 61,8 mld USD na reklamę online w 2010 r.