Eduardo Zulueta prezesem AMC Networks International
Eduardo Zulueta awansował na nowo utworzone stanowisko prezesa AMC Networks International (AMCNI), na którym będzie nadzorował globalne działania firmy.
Zulueta, który obecnie zarządza kanałami z portfolio AMCNI w Ameryce Łacińskiej oraz Europie Południowej, nową funkcję obejmie z dniem 1 listopada i nadal będzie odpowiadał przed Edem Carrollem piastującym w AMC Networks stanowisko chief operation officera.
- W ciągu ostatnich kilku lat Eduardo odegrał znaczącą rolę w rozwoju AMC Networks w Europie Południowej oraz Ameryce Łacińskiej. Jest on silnym liderem, którego ogromna wiedza na temat rozwoju marek skierowanych do szerokiej rzeszy odbiorców, rozległe kontakty w branży oraz duże doświadczenie w zarządzaniu wysokodochodowymi biznesami będą wsparciem dla kolejnego etapu naszej działalności wraz z poszerzaniem oferty programowej i rozwojem AMC Networks na skalę globalną - komentuje tę decyzję Carroll.
W 2014 roku, po zakupie przez AMC Networks firmy Chellomedia - działu Liberty Global odpowiedzialnego za produkcję międzynarodowych treści, Zulueta został mianowany prezesem AMCNI na Amerykę Łacińską i Europę Południową, gdzie zarządzał rozwojem zróżnicowanego portfolio marek telewizyjnych firmy, takich jak AMC i SundanceTV, oraz czołowymi markami lokalnymi w Ameryce Łacińskiej i Europie Południowej, w tym popularnymi kanałami kulinarnymi el gourmet i Canal Cocina, kanałami filmowymi Europa Europa i Canal Hollywood, kanałami lifestyle’owymi Decasa i Mas Chic, oraz wieloma innymi.
W latach 2005-2014 Zulueta był dyrektorem zarządzającym Chellomedia na Hiszpanię i Portugalię. Wcześniej piastował kluczowe stanowiska w kilku firmach hiszpańskiej branży telewizyjnej, w tym dyrektora zarządzającego postprodukcyjnej firmy Molinare Spain, dyrektora zarządzającego producenta kanałów tematycznych - Multicanal, dyrektora programowego i ds. kontentu platformy cyfrowej Via Digital oraz dyrektora zarządzającego Fremantle Media na Hiszpanię i Portugalię.
Eduardo Zulueta był także konsultantem dla takich firm jak RTL Group, nadawcy francuskiego M6 oraz hiszpańskiej firmy usługowej VAV. Przed rozpoczęciem kariery w branży telewizyjnej, przez wiele lat pracował w branży usług finansowych.
AMC Networks International zarządza blisko 40 kanałami telewizyjnymi, w tym globalnymi markami AMC i SundanceTV, oraz regionalnymi stacjami dostępnymi w ponad 140 krajach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Bliskim Wschodzie i w wybranych regionach Azji i Afryki.
Dołącz do dyskusji: Eduardo Zulueta prezesem AMC Networks International