SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)

W październiku dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i Polski, za to sporo wzrosły w przypadku „Metra” i „Faktu”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku cennikowe przychody reklamowe - bez rabatów i autopromocji - „Gazety Wyborczej” (Agora) były o 6,7 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 6,1 proc. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam mniej o 5,6 proc. niż przed rokiem, „Polska” (Polskapresse) - o 4,8 proc., a Super Express” (Murator) - o 1,8 proc. Jeszcze większy spadek - wynoszący 11,3 proc. - zanotowało bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse), do niedawna ukazujące się pod nazwą „Echo Miasta” (przeczytaj więcej o tej zmianie).

>>> Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale, liderem „Fakt”

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe darmowego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 19,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 8 proc. więcej niż przed rokiem, „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 3,1 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 2 proc. więcej.

>>> Czytelnicy odwracają się od dzienników regionalnych

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
Wirtualnemedia.plX.2012X.2011
Gazeta Wyborcza54 640 485 zł58 530 823 zł
Polska26 118 491 zł27 447 267 zł
Fakt22 065 342 zł20 423 889 zł
Rzeczpospolita13 521 089 zł14 401 550 zł
Metro11 951 413 zł9 992 394 zł
Super Express11 357 834 zł11 570 325 zł
Dziennik Gazeta Prawna8 637 471 zł8 467 315 zł
Puls Biznesu4 417 493 zł4 680 015 zł
Gazet Pomorska4 090 366 zł3 966 614 zł
Nasze Miasto3 468 844 zł3 910 287 zł
monitorowane tytuły razem190 439 505 zł197 156 728 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotrek_opłotek
niech podadza ile z tych pieniędzy pochodzi z budżetówki, samorządów i firm z kapitałem państwowym jak enea, pkn orlen rtc
odpowiedź
User
analityk
Metro w sezonie grzewczym cieszy się wielką popularnością (doskonale się podpala i ma dobrą wydajność energetyczną), nie dziwię się więc, że reklamodawcy walą drzwiami i oknami :-)
odpowiedź
User
analityk
Metro w sezonie grzewczym cieszy się wielką popularnością (doskonale się podpala i ma dobrą wydajność energetyczną), nie dziwię się więc, że reklamodawcy walą drzwiami i oknami :-)
odpowiedź