Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)
W październiku dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i Polski, za to sporo wzrosły w przypadku „Metra” i „Faktu”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku cennikowe przychody reklamowe - bez rabatów i autopromocji - „Gazety Wyborczej” (Agora) były o 6,7 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 6,1 proc. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam mniej o 5,6 proc. niż przed rokiem, „Polska” (Polskapresse) - o 4,8 proc., a Super Express” (Murator) - o 1,8 proc. Jeszcze większy spadek - wynoszący 11,3 proc. - zanotowało bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse), do niedawna ukazujące się pod nazwą „Echo Miasta” (przeczytaj więcej o tej zmianie).
>>> Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale, liderem „Fakt”
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe darmowego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 19,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 8 proc. więcej niż przed rokiem, „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 3,1 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 2 proc. więcej.
>>> Czytelnicy odwracają się od dzienników regionalnych
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
Wirtualnemedia.pl | X.2012 | X.2011 |
Gazeta Wyborcza | 54 640 485 zł | 58 530 823 zł |
Polska | 26 118 491 zł | 27 447 267 zł |
Fakt | 22 065 342 zł | 20 423 889 zł |
Rzeczpospolita | 13 521 089 zł | 14 401 550 zł |
Metro | 11 951 413 zł | 9 992 394 zł |
Super Express | 11 357 834 zł | 11 570 325 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 8 637 471 zł | 8 467 315 zł |
Puls Biznesu | 4 417 493 zł | 4 680 015 zł |
Gazet Pomorska | 4 090 366 zł | 3 966 614 zł |
Nasze Miasto | 3 468 844 zł | 3 910 287 zł |
monitorowane tytuły razem | 190 439 505 zł | 197 156 728 zł |
Dołącz do dyskusji: Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)