SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej iDziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), DziennikBałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasiew sierpniu 2007.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w sierpniu 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 63,49 mln zł, czyli o 9,9 mlnzł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10 mln zł (3,7 mlnzł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 9,8 mln zł (wzrost o 6,2 mlnzł).

Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,34 mln zł - o 2,74mln zł wobec analogicznego okresu 2006.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,29 mln rok temu do 5,91 mln złobecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w sierpniu 2007roku 169 691 053 zł wobec 145 867 338 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).

bezautopromocji
Rok /MiesiącVIII.2007
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety169 691 053 zł
GAZETA WYBORCZA63 491 820 zł
RZECZPOSPOLITA10 003 529 zł
DZIENNIK9 821 995 zł
FAKT9 346 025 zł
SUPER EXPRESS7 355 982 zł
DZIENNIKBAŁTYCKI5 918 039 zł
GŁOSWIELKOPOLSKI4 938 230 zł
METRO4 543 728 zł
DZIENNIKZACHODNI4 325 529 zł
GŁOS DZIENNIKPOMORZA3 527 936 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETAWROCŁAWSKA3 433 158zł
bezautopromocji
Rok /MiesiącVIII.2006
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety145 867 338 zł
GAZETA WYBORCZA53 286 512 zł
FAKT12 086 011 zł
RZECZPOSPOLITA6 352 099 zł
SUPER EXPRESS5 950 159 zł
DZIENNIKBAŁTYCKI5 290 584 zł
DZIENNIK3 615 000 zł
GŁOSWIELKOPOLSKI3 451 954 zł
DZIENNIK POLSKI3 181 646 zł
DZIENNIKZACHODNI3 098 267 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETAWROCŁAWSKA3 083 010 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku (zautopromocją):

zautopromocją
Rok /MiesiącVIII.2006VIII.2007
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja368060 029 zł484838 185 zł
Radio97 960915 zł117465 475 zł
Gazety150982 739 zł176849 857 zł
Magazyny140298 981 zł139929 627 zł
Kina15 740516 zł13 560528 zł
Razem773 043 180 zł932 643 672 zł

Dołącz do dyskusji: Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl