Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej iDziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), DziennikBałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasiew sierpniu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w sierpniu 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 63,49 mln zł, czyli o 9,9 mlnzł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10 mln zł (3,7 mlnzł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 9,8 mln zł (wzrost o 6,2 mlnzł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,34 mln zł - o 2,74mln zł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,29 mln rok temu do 5,91 mln złobecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w sierpniu 2007roku 169 691 053 zł wobec 145 867 338 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | VIII.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 169 691 053 zł |
GAZETA WYBORCZA | 63 491 820 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 003 529 zł |
DZIENNIK | 9 821 995 zł |
FAKT | 9 346 025 zł |
SUPER EXPRESS | 7 355 982 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 5 918 039 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 4 938 230 zł |
METRO | 4 543 728 zł |
DZIENNIKZACHODNI | 4 325 529 zł |
GŁOS DZIENNIKPOMORZA | 3 527 936 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETAWROCŁAWSKA | 3 433 158zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | VIII.2006 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 145 867 338 zł |
GAZETA WYBORCZA | 53 286 512 zł |
FAKT | 12 086 011 zł |
RZECZPOSPOLITA | 6 352 099 zł |
SUPER EXPRESS | 5 950 159 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 5 290 584 zł |
DZIENNIK | 3 615 000 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 3 451 954 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 181 646 zł |
DZIENNIKZACHODNI | 3 098 267 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETAWROCŁAWSKA | 3 083 010 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku (zautopromocją):
zautopromocją | ||
Rok /Miesiąc | VIII.2006 | VIII.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 368060 029 zł | 484838 185 zł |
Radio | 97 960915 zł | 117465 475 zł |
Gazety | 150982 739 zł | 176849 857 zł |
Magazyny | 140298 981 zł | 139929 627 zł |
Kina | 15 740516 zł | 13 560528 zł |
Razem | 773 043 180 zł | 932 643 672 zł |
Dołącz do dyskusji: Dziennik wyprzedził Fakt, liderem Gazeta Wyborcza