Duży spadek „Wprost”, zyskuje „Newsweek Polska”
Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był w marcu br. "Gość Niedzielny" - najwięcej zyskał „Newsweek Polska”, a 24-proc. spadek zanotował "Wprost" - raport Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w marcu 2010 roku wyniosła 147 879 egz., czyli o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą ogółem na poziomie 134 114 egz. (spadek o 9 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 109 644 egz., notując 2 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 76 890 egz., który w marcu br. sprzedaż mniejszą aż o 24 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
marzec | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 203 201 | 147 879 | 193 705 | 146 465 |
Polityka | 192 761 | 134 114 | 220 056 | 147 728 |
Newsweek Polska | 164 907 | 109 644 | 196 639 | 107 659 |
Wprost | 160 376 | 76 890 | 200 247 | 100 428 |
Przekrój | 85 296 | 41 468 | 91 984 | 43 165 |
Przewodnik Katolicki | 35 858 | 28 485 | 32 234 | 28 395 |
Gazeta Polska | 58 392 | 25 974 | 56 420 | 25 222 |
Przegląd | 68 100 | 22 378 | 68 620 | 22 272 |
Tygodnik Powszechny | 41 490 | 18 972 | 38 151 | 18 741 |
2010 | marzec | luty | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 203 201 | 147 879 | 196 114 | 139 019 |
Polityka | 192 761 | 134 114 | 195 102 | 134 315 |
Newsweek Polska | 164 907 | 109 644 | 171 726 | 106 454 |
Wprost | 160 376 | 76 890 | 161 068 | 76 914 |
Przekrój | 85 296 | 41 468 | 85 000 | 40 045 |
Przewodnik Katolicki | 35 858 | 28 485 | 36 607 | 28 372 |
Gazeta Polska | 58 392 | 25 974 | 58 228 | 25 374 |
Przegląd | 68 100 | 22 378 | 68 100 | 22 670 |
Tygodnik Powszechny | 41 490 | 18 972 | 38 775 | 17 322 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w marcu 2010 r. zanotowała wzrost o 7 proc. i sprzedała się w ilości 329 204 egz.
marzec | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 492 660 | 329 204 | 457 624 | 308 479 |
Forum | 31 308 | 17 760 | 33 691 | 16 827 |
2010 | marzec | luty | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 492 660 | 329 204 | 493 667 | 339 513 |
Forum | 31 308 | 17 760 | 30 133 | 17 610 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek „Wprost”, zyskuje „Newsweek Polska”