SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”

Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam dzienników tylko trzy tytuły zarobiły przez osiem miesięcy br. więcej niż przed rokiem: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Największe spadki dotknęły „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły 826,2 mln zł, czyli 14,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że przychody reklamowe tego dziennika spadły w skali roku o 14,4 proc., z 215,3 do 184,3 mln zł.

Wpływy z reklam tego dziennika stanowią 21,4 proc. wpływów reklamowych wszystkich monitorowanych przez Kantar Media gazet codziennych.

Wiceliderem reklamowym wśród dzienników jest „Fakt” z przychodami w wysokości 87,8 mln zł - niższymi wobec roku ub.r. o 6,7 proc.

Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”, w której marketerzy wydali 66,1 mln zł. Ten dziennik był jednym z dwóch z czołówki gazet codziennych, który zanotował największy - w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. - spadek wpływów reklamowych. Skurczyły się one o 20,2 proc.

Podobna - 20,4 proc. - redukcja przychodów z reklam dotknęła „Super Express”, który przez osiem miesięcy br. zarobił 59,5 mln zł.

Dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych zanotowały także „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Łódzki”. Wydatki na reklamę w pierwszym tytule spadły o 10,4 proc., do 26,5 mln zł, a w drugim - o 14,5 proc., do 19,7 mln zł.

Z kolei „Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 4,2 proc. mniej niż przed rokiem - blisko 31 mln zł.

Z czołówki 10 dzienników z największymi wpływami z reklam, trzy tytuły zarobiły w omawianym okresie więcej niż rok wcześniej.

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” reklamodawcy zwiększyli wydatki o 5,9 proc. do 34,5 mln zł. W „Głosie Wielkopolskim” wydali w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 4 proc. więcej (27,5 mln zł), a w „Dzienniku Polskim” - 15,1 proc. więcej (19,2 mln zł).

Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2016

I-VIII 2017

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

215 303 445 zł

184 338 022 zł

-14,4

FAKT

94 022 644 zł

87 750 140 zł

-6,7

RZECZPOSPOLITA

82 836 914 zł

66 064 257 zł

-20,2

SUPER EXPRESS

74 773 539 zł

59 482 739 zł

-20,4

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

32 591 716 zł

34 516 314 zł

5,9

DZIENNIK ZACHODNI do 13.10.2007 od 01.01.2016

32 345 904 zł

30 985 944 zł

-4,2

GŁOS WIELKOPOLSKI

26 437 525 zł

27 494 867 zł

4

DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 od 01.01.2016

29 551 723 zł

26 480 444 zł

-10,4

DZIENNIK ŁÓDZKI do 13.10.2007 od 01.01.2016

23 006 220 zł

19 675 367 zł

-14,5

DZIENNIK POLSKI

16 709 967 zł

19 240 311 zł

15,1

Razem

962 930 298 zł

826 201 653 zł

-14,2

Dołącz do dyskusji: Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
myśl
Kto się reklamuje w GW? Towarzysze wytropią, posuną szefostwo państwowych albo znacjonalizują prywaciarzy i w ten sposób zafundują masom raj na ziemi.
0 0
odpowiedź
User
marketer
lipne dane i mało mające pokrycie w rabatach.
0 0
odpowiedź
User
tak mysle
Realnie spadki są jeszcze większe, zwłaszcza u liderów spadkow, ktorzy traca na jakosci, traca czytelnikow, a w koncu i klientow
0 0
odpowiedź