„Do Rzeczy” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami. „Wprost” sprzedaje już tylko 42 tys. egz.
W październiku br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zaś najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w październiku 2014 roku wyniosła 144 063 egz. Było to o 4,68 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 6,28 proc. do 117 984 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. zmalała o 10,47 proc. i wyniosła 112 125 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 724 egz., po spadku o 19,05 proc.
Najwięcej, bo 26,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W październiku br. sprzedawał się on średnio w liczbie 52 150 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, o 1zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 42 351 egz. Zanotował on spadek o 21,18 proc.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 9,26 proc. do 18 701 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208 834 | 144 063 | 144 063 | 198 237 | 138 077 | 137 627 |
Polityka | 171 602 | 117 991 | 117 984 | 177 041 | 125 885 | 125 885 |
Newsweek Polska | 177 666 | 112 200 | 112 125 | 206 418 | 127 277 | 125 243 |
W Sieci | 155 608 | 72 734 | 72 724 | 175 919 | 89 846 | 89 836 |
Tygodnik Do Rzeczy | 136 342 | 61 075 | 52 150 | 168 623 | 80 894 | 71 019 |
Wprost | 130 974 | 112 814 | 42 351 | 134 375 | 125 560 | 53 732 |
Gazeta Polska | 117 985 | 36 749 | 36 177 | 134 832 | 47 444 | 46 840 |
Tygodnik Powszechny | 41 125 | 19 351 | 18 701 | 35 125 | 17 605 | 17 116 |
Przegląd | 51 000 | 18 126 | 18 126 | 51 000 | 17 913 | 17 913 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 471 853 | 295 864 | 295 864 | 500 747 | 325 653 | 325 653 |
Na drugiej podstronie prezentujemy dane miesiąc po miesiącu z br.
1 2
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami. „Wprost” sprzedaje już tylko 42 tys. egz.