Discovery Polska zwiększyło przychody i zysk
W ub.r. Discovery Polska, do której należy m.in. spółka nadająca naziemny kanał Metro, osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 28,5 proc. do 259,89 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 19,12 do 27,12 mln zł. Liczba pracowników firmy wzrosła z 350 do 478.
Discovery Polska zajmuje się przede wszystkim sprzedażą czasu reklamowego oraz działalnością marketingową i wspierająca sprzedaż kanałów spółek z koncernu Warner Bros. Discovery działających w regionie EMEA. Realizuje też dla tych spółek usługi z zakresu rachunkowości, kadr, płac i IT.
W ub.r. skonsolidowane przychody Discovery Polska w ramach koncernu sięgnęły 225,13 mln zł, wobec 170,7 mln zł rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wzrostu wpływów od Discovery Communications Europe ze 140,46 do 192,17 mln zł.
Natomiast wpływy od TVN Media zmalały z 11,04 do 10,67 mln zł, a od TVN - z 8,14 do 8 mln zł.
W sprawozdaniu grupa Discovery Polska podała, że 86,6 proc. swoich zeszłorocznych wpływów wygenerowała z usług rachunkowości, kadr, płac i IT, a 30,5 proc. - ze sprzedaży czasu reklamowego.
140 pracowników więcej
Koszty operacyjne grupy Discovery Polska zwiększyły się o 29,3 proc. do 223,1 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego wzrost wydatków na wynagrodzenia z 75,44 do 120,32 mln zł. W ub.r. w grupie pracowało przeciętnie 478 osób, wobec 350 rok wcześniej.
Nakłady na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 11,35 do 14 mln zł, a na usługi obce - z 77,73 do 81,76 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki wobec innych spółek z Warner Bros. Discovery poszły w górę z 31,41 do 66,98 mln zł.
Zysk operacyjny grupy Discovery Polska zwiększył się z 28,05 do 36,02 mln zł, a zysk netto - z 19,12 do 27,12 mln zł. To łączne wyniki firmy i jej trzech spółek zależnych: polskiej Green Content nadającej Metro, a także Discovery Hungary i Discovery Romania.
Bez odpisu na nadawcę Metro TV 25 mln zł zysku
Sama spółka Discovery Polska osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów ze 129,86 do 188,6 mln zł, a jej koszty operacyjne zwiększyły się ze 105,22 do 154,86 mln zł. W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę z 23,27 do 33,26 mln zł.
W 2020 roku rentowność brutto spółki obciążyło 46 mln zł odpisu dotyczącego inwestycji w Green Content. W ub.r., już bez podobnego odpisu, wynik netto zwiększył się z 19,53 mln zł straty do 25,51 mln zł zysku.
DNI Europe Holdings, jeden z wehikułów inwestycyjnych Warner Bros. Discovery, jako właściciel 100 proc. udziałów Discovery Polska cały zysk netto spółki z ub.r. przeznaczył na jej kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Discovery Polska zwiększyło przychody i zysk