SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w maju

W maju br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w maju 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 919 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 635 egz., o 0,20 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się o 4,02 proc. do 3 076 egz.

Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 758 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 4,58 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 17,20 proc. do 308 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2018 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 210 egz., po wzroście o 106,13 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z szóstej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 921 egz., po wzroście o 149,59 proc.

Podium, po awansie z 9. pozycji, uzupełnia „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 346,94 proc. do 876 egz.

Największym wzrostem - o 1286,89 proc. do 846 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 4., po awansie z 20. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 18. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 68,60 proc. i ostatecznie wyniósł 135 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w maju

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Kurcze Wybiórcza tak nisko... a miało być tak pięknie!
0 0
odpowiedź
User
marta
Gazeta Parkiet wyprzedziła Wyborczą. Niewiarygodne! Mści się to kombinowanie z rozdawaniem tzw. prenumerat cyfrowych. Nie ma z tego pieniędzy, a rynek już tak się zorientował, że to ściema. Teraz znowu rozdają już oficjalnie pierwszy miesiąc za darmo, by za chwilę ogłosić ile prenumerat sprzedali (rozdali). A tymczasem Rzeczpospolita i Gazeta Prawna już ponad jedną czwartą sprzedają w formie e-wydań. Ok. sześć razy więcej niż gw!
0 0
odpowiedź
User
ciekawy
Może ktoś wytłumaczy mi, jak to jest, że GW stale chwali się, że ma 130 tys. prenumeratorów wydań cyfrowych, a w tabeli jak byk stoi, że 1 600? Chyba chodzi o różne produkty. Czy te 130 tys. to ci, którzy wykupili dostęp do strony wyborcza.pl?
0 0
odpowiedź