SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czytelnictwo miesięczników: Jedynie “Twój Styl” i “Focus” zyskały w czołówce

Tylko magazyny “Twój Styl” i “Focus” zanotowały wzrosty czytelnictwa w pierwszej dziesiątce najchętniej czytanych miesięczników. W czołówce znalazły się głównie kobiece pisma poradnikowe.

Z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od września 2011 roku do lutego 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,47 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,37 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,25 proc., która zanotowała spadek o 1,48 pkt. proc.

Na podium uplasował się jeszcze magazyn wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora), która jest czytany przez 8,92 proc. pytanych (spadek o 0,16 pkt. proc.).

Poza “Twoim Stylem” wzrost w top 10 zanotował jeszcze popularnonaukowy miesięcznik “Focus” (G+J Polska), który znalazł się na pozycji czwartej. Jego czytelnictwo wzrosło z 8,66 proc. do 8,81 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 8,03 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.plWrzesień 2011 - luty 2012Wrzesień 2010 - luty 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,47%12,37%
Claudia9,25%10,73%
Cztery Kąty8,92%9,08%
Focus8,81%8,66%
Poradnik Domowy8,03%8,66%
Murator7,63%7,90%
Kobieta i Życie7,42%7,87%
Olivia6,85%6,98%
Dobre Rady6,49%6,56%
Świat Kobiety6,20%6,97%
Mój Piękny Ogród5,89%5,88%
Przepisy Czytelników5,67%-
National Geographic5,59%6,04%
Komputer Świat5,52%-
Avanti5,51%5,86%
Działkowiec4,97%4,96%
Auto Moto4,90%5,06%
Glamour4,58%4,52%
Mamo To Ja4,20%4,47%
Pani3,98%4,12%
Świat Wiedzy3,86%-
Przyślij Przepis!3,78%3,87%
CD Action3,47%3,46%
Joy3,29%3,37%
Moje Mieszkanie3,26%3,29%
Cosmopolitan3,25%3,32%
CKM3,19%4,36%
PC Format2,93%3,27%
Dom & Wnętrze2,87%3,15%
Moje Gotowanie2,81%3,03%
Zwierciadło2,61%2,43%
M jak mieszkanie2,51%3,02%
Elle2,46%2,42%
Auto Motor i Sport2,36%2,59%
Playboy2,30%2,84%
Naj Magazyn2,19%2,19%
Zdrowie2,18%2,66%
Uroda2,16%2,52%
PC World2,12%-
Samo Zdrowie2,10%3,05%
Moda na Zdrowie2,03%2,80%
Logo1,98%2,27%
Kuchnia1,95%2,08%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,93%2,08%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,93%1,81%
Men's Health1,92%1,65%
Dziecko1,92%1,96%
Ładny Dom1,91%4,07%
Twoje Dziecko1,89%2,08%
Kwietnik1,88%2,04%
Focus Historia1,88%1,77%
Dobre Wnętrze1,87%2,20%
Świat Motocykli1,87%1,59%
TopGear1,84%1,51%
Charaktery1,78%1,59%
Twój Maluszek1,66%1,68%
Auto Świat Poradnik1,66%1,97%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,66%1,99%
Magazyn Futbol1,66%1,90%
Dziewczyna1,64%2,09%
National. Geographic. Traveler1,62%1,51%
Film1,59%1,81%
Chip1,58%1,77%
Wróżka1,56%1,48%
Bravo Girl1,54%-
Burda1,45%1,60%
Popcorn1,42%1,76%
Przepis na Ogród1,34%0,92%
InStyle1,29%1,07%
Forbes1,28%1,38%
Vita1,27%1,83%
M jak Mama1,26%1,23%
Majster1,19%1,48%
Twist1,18%1,23%
Na ścieżkach życia1,10%1,18%
Reader's Digest1,04%1,33%
Zbuduj Dom1,02%1,19%
Sól i Pieprz0,97%0,92%
21. wiek0,90%0,95%
Voyage0,79%0,78%
Weranda0,79%0,71%
Hot Moda & Shopping0,73%0,68%
Podróże0,72%0,73%
Shape0,71%0,87%
Sukces0,66%0,83%
Fun Club0,59%0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,50%0,42%
Architektura-Murator0,47%0,49%
Cars Magazyn o Samochodach0,40%-
Żagle0,38%0,46%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,58 proc. pytanych, czyli o 0,68 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Mój Piękny Dom” (2,40 proc.), który jako jedyny zanotował wzrost w czołówce, wynoszący 0,27 pkt. proc.

Wirtualnemedia.plWrzesień 2011 – luty 2012Wrzesień 2010 – luty 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,58%3,26%
Mój Piękny Dom2,40%2,13%
Auto Świat 4x42,02%2,07%
Komputer Świat Gry1,68%2,02%
Komputer Świat Ekspert1,27%1,67%
Rodzice1,21%1,64%
Elle Decoration0,67%0,70%
Play0,63%-
Style i Charaktery0,46%0,49%
Weranda Country0,31%0,39%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,18%-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 przypadków i w okresie od września 2011 do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo miesięczników: Jedynie “Twój Styl” i “Focus” zyskały w czołówce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl