Cyfrowy Polsat: do 2014 rynek reklamy TV będzie rósł średnio o 3,6 proc.
Średni wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej w Polsce w latach 2011-2014 może wynieść 3,6% rocznie, ocenia Cyfrowy Polsat w raporcie rocznym.
"Rozwój rynku reklamy w Polsce. Według szacunków ZenithOptimedia, rok 2012 przyniesie wzrost wielkości polskiego rynku reklamy netto o 3,8%. W oparciu o dane ZenithOptimedia, szacujemy, że w latach 2011-2014 wartość rynku reklamy TV będzie rosła średnio o 3,6% (CAGR)" - czytamy w raporcie.
Szacunek opiera się na założeniu, że gospodarka polska nadal będzie rosła rok do roku.
"Jesteśmy przekonani, że reklama telewizyjna jest bardzo efektywną formą komunikacji z klientem. Ponadto, patrząc na relacje między wartością rynku reklamy w Polsce, a wartością PKB, widzimy duży potencjał wzrostu. Jeśli spojrzymy na relację między tymi wskaźnikami na innych rynkach europejskich, widzimy, że polski wskaźnik 0,47% jest wyraźnie niższy niż ma to miejsce w Wielkiej Brytanii (0,77%), w Niemczech (0,7%) czy w Czechach (0,68%). Podobnie, jeśli patrzymy na wydatki reklamowe w przeliczeniu na osobę, na bazie danych ZenithOptimedia, dla roku 2011 Polska osiągnęła wartość tego wskaźnika 62,5 USD, gdy dla Wielkiej Brytanii wynosił on 294 USD, dla Niemiec 298 USD, a dla Czech 130 USD" - czytamy dalej.
W połowie lutego grupa TVN podała, że według jej ocen, wartość rynku reklamy TV w 2012 r. może nie zmienić się znacząco. Rywal Polsatu podał, że "wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma poziom z roku 2011 przy nadal ograniczonej widoczności i potencjalnej wysokiej zmienności rynku".
W 2011 roku grupa Cyfrowy Polsat miała 160,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 258,47 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2365,93 mln zł wobec 1482,46 mln zł. Dane nie są w pełni porównywalne ze względu na przejęcie TV Polsat, która jest konsolidowana od kwietnia zeszłego roku.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: do 2014 rynek reklamy TV będzie rósł średnio o 3,6 proc.