Cyfrowa rzeźba w przestrzeni miejskiej od Screen Network i panGenerator
Symulakra to "cyfrowa rzeźba" modelowana ruchem ulicznym i danymi z ekranu, na którym jest wyświetlana. Projekt przygotowały Screen Network i grupa artystyczna panGenerator.
Symulakra to "cyfrowa rzeźba", która zmienia się pod wpływem danych rejestrowanych przez ekran, na którym jest wyświetlana. Nazwa pochodzi od łacińskiego filozoficznego termiunu Symulakr(a) symulakrum (łac. simulacrum „podobieństwo, pozór”). Jest to obraz, który jest czystą symulacją pozorującą rzeczywistość albo tworzącą własną rzeczywistość. Również obiekt materialny wyobrażający istotę żywą, nadprzyrodzoną i fantastyczną w ich trójwymiarowym kształcie.
Jak działa Symulakra?
Pojęcie Symulakry było inspiracją do stworzenia cyfrowej rzeźby, która zmienia się pod wpływem danych rejestrowanych przez ekran, na którym jest wyświetlana.
Na jej kształt ma więc wpływ ruch samochodowy na ul. Puławskiej oraz dane z telefonów komórkowych osób zgromadzonych w okolicy ekranu określające podstawową demografię, jak np. wiek. Dostawcą technologii w ramach projektu jest firma Selecivv.
Na kształt rzeźby można wpływać także bezpośrednio za pomocą mobilnej strony internetowej Symulakra.com
Od 5 listopada rzeźba będzie eksponowana codziennie o pełnych godzinach: 19.00, 20.00 i 21.00 przez 5 minut. Dzięki temu na Placu Unii Lubelskiej w Warszawie powstanie rodzaj otwartej galerii cyfrowej.
Agnieszka Godlewska, prezeska Screen Network, komentuje: Włożyliśmy bardzo dużo pracy i wysiłku w ten projekt, zależało nam, aby pokazać zupełnie inne wykorzystanie naszych ekranów. Ogromnie cieszę się, że twórcy z grupy panGenerator, podjęli się tego wyzwania i stworzyli tak wspaniały projekt. Mam nadzieję, że Symulakra pozytywnie wpisze się w artystyczną tkankę miasta.
Projekt powstał na zlecenie firmy Screen Network, a artystyczną formę nadała mu grupa artystyczna panGenerator.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowa rzeźba w przestrzeni miejskiej od Screen Network i panGenerator